Hallo Saabforum: Ik heb een Caab 900 SE 2.3 Automaat uit 1997. Ik heb hem sinds maart 2009 en rij er nog steeds met veel plezier in met af en toe de stoelverwarming aan. Alleen de zittingen werden warm en niet de reugleuning. Aangezien de stoelverwarming van de bestuurdersstoel sinds enkele weken het niet meer doet, vraag ik me een paar dingen af, namelijk: 1.) Is het normaal dat er geen rugverwarming in zit of zou deze al kapot zijn geweest toen ik hem kocht. 2.) De bijrijders stoelzitting wordt wel warm maar de bestuurdersstoel niet? Wat zou er kapot kunnen zijn of is er een zekering kapot? 3.) In het zekeringen kastje kan ik geen zekering vinden die een relatie zou hebben met de stoelverwarming. Daar waar er een zekering in zou moeten zitten volgens het boekje (dat op zijn duits aangeeft dat die plek gereserveerd is voor de electrische bediening van de stoel) zitten er geen zekering? N.B. Ik heb een handmatige verstelling van de stoelen.
Als er iemand is die mij van advies kan dienen dan hoor/lees ik dat graag, want ik schat in dat het bijna boven de 10 graden is en dan moet de kap weer open en de stoelverwarming aan. Alvast bedankt
Groet,
Ron
Stoelverwarming bestuurdersstoel werkt niet?
-
93paul
- Geregistreerd lid
Re: Stoelverwarming bestuurdersstoel werkt niet?
Hoi,
Als de stoelverwarming aanstaat, moeten zowel de zitting als de leuning warm worden. De zekering is een optie, maar het komt ook voor dat de platen die voor de verwarming zorgen kapot zijn.
Als de stoel het wel doet en de leuning niet, dan denk ik dat je het bij de platen moet gaan zoeken....
Succes,
Paul
Als de stoelverwarming aanstaat, moeten zowel de zitting als de leuning warm worden. De zekering is een optie, maar het komt ook voor dat de platen die voor de verwarming zorgen kapot zijn.
Als de stoel het wel doet en de leuning niet, dan denk ik dat je het bij de platen moet gaan zoeken....
Succes,
Paul
-
AcquiRon
- Geregistreerd lid
Hoi Paul,
Dank je voor je reactie. Ik zou het inderdaad mooi vinden als er zowel zit- als rugleuningverwarming in zit. Ik denk dat ik de stoel er maar eens uit ga slopen. Enig idee hoeveel het kost om een nieuwe verwarming aante schaffen alsik hem zelf probeer te plaatsen?
Wellicht kom ik nog een verdwaalde zekering tegen?
Groet en bedankt,
Ron
Dank je voor je reactie. Ik zou het inderdaad mooi vinden als er zowel zit- als rugleuningverwarming in zit. Ik denk dat ik de stoel er maar eens uit ga slopen. Enig idee hoeveel het kost om een nieuwe verwarming aante schaffen alsik hem zelf probeer te plaatsen?
Wellicht kom ik nog een verdwaalde zekering tegen?
Groet en bedankt,
Ron
-
93paul
- Geregistreerd lid
Hoi ron,
Op een rekening die ik meekreeg van de vorige eigenaar, stond een post van 400 euro voor het repareren van de stoelverwarming. Hierbij hebben ze ook een verwarmingselement vervangen. Of ze daarnaast ook nog andere dingen hebben gedaan voor dat geld weet ik niet.
Succes,
Paul
Ps een goed werkende soelverwarming is we'll heerlijk !
Op een rekening die ik meekreeg van de vorige eigenaar, stond een post van 400 euro voor het repareren van de stoelverwarming. Hierbij hebben ze ook een verwarmingselement vervangen. Of ze daarnaast ook nog andere dingen hebben gedaan voor dat geld weet ik niet.
Succes,
Paul
Ps een goed werkende soelverwarming is we'll heerlijk !
-
AcquiRon
- Geregistreerd lid
Hoi Paul,
Dank voor je reactie. Stoelverwarming is inderdaad wel lekker. Als ikalles op een rijtje zet lijkt het er sterk op dat mijn verwarmingsmathes dus kapot zijn. Twee maal in de rugleuning en één maal in de zitting. Voordat ik (wellicht twee maal) € 400,= ga uitgeven ga ik eerst zelf eens kijken wat er in mijn stoel zit.
Wordt vervolgd.
Groet,
Ron
Dank voor je reactie. Stoelverwarming is inderdaad wel lekker. Als ikalles op een rijtje zet lijkt het er sterk op dat mijn verwarmingsmathes dus kapot zijn. Twee maal in de rugleuning en één maal in de zitting. Voordat ik (wellicht twee maal) € 400,= ga uitgeven ga ik eerst zelf eens kijken wat er in mijn stoel zit.
Wordt vervolgd.
Groet,
Ron