En wordt dit mijn eerste Saab? cabrio 93 Turbo 2.0 S
-
mpvader
- Geregistreerd lid
Re: En wordt dit mijn eerste Saab? cabrio 93 Turbo 2.0 S
Inderdaad, om die gaat het. Had ook al even gekeken bij RDW, zal wel kloppen lijkt me.
De kombi van niet te veel 'opsmuk' met een wel de snelle motor is precise wat ik mooi vind. Dus dat komt goed uit!
Ik zal komend weekend laten weten wat het geworden is!
De kombi van niet te veel 'opsmuk' met een wel de snelle motor is precise wat ik mooi vind. Dus dat komt goed uit!
Ik zal komend weekend laten weten wat het geworden is!
-
Nick
- Donateur (2x)

het virus is besmettelijk 
-
mpvader
- Geregistreerd lid
Nou, het is gelukt!! Hij rijdt heerlijk, niks geen grote verassingen. Gisteren bij de doe het zelf brug/garage gelijk even olie+oliefilter vervangen. Airco doet het inderdaad niet, maar dat komt nog wel. Wel wat dingetjes waar ik wat aan moet doen komende tijd, om hem weer helemaal tiptop te krijgen.
Eentje waarvan ik niet zo goed zou weten wat ik er mee moet is dat het dak fluit bij 140km en hoger. Precies voor in het midden. Kun je dat afstellen dat je hem strakker aantrekt ofzo?
Verder gaf het uitlees computertje het volgende aan: 'sensor A cilinderrij 1 nokkenas positie - G40 onjuiste werking'. Dus wellicht een nieuw sensortje, even bij het magazijn vd dealer langs.
En het knopje om de spiegelstand in te stellen doet het niet goed, en de onderste vd twee displaytjes die vaak stukgaan doet het soms slecht. Ik zal eens op dit forum zoeken waar ik dat kan bestellen.
Hartelijke groet, foto's volgen als ik hem goed schoon heb gemaakt
.
Matthijs
Eentje waarvan ik niet zo goed zou weten wat ik er mee moet is dat het dak fluit bij 140km en hoger. Precies voor in het midden. Kun je dat afstellen dat je hem strakker aantrekt ofzo?
Verder gaf het uitlees computertje het volgende aan: 'sensor A cilinderrij 1 nokkenas positie - G40 onjuiste werking'. Dus wellicht een nieuw sensortje, even bij het magazijn vd dealer langs.
En het knopje om de spiegelstand in te stellen doet het niet goed, en de onderste vd twee displaytjes die vaak stukgaan doet het soms slecht. Ik zal eens op dit forum zoeken waar ik dat kan bestellen.
Hartelijke groet, foto's volgen als ik hem goed schoon heb gemaakt
Matthijs
-
Maus71
- Donateur (3x)

Dus het is de blauwe geworden? De kap kan nog iets bijgesteld worden, ik weet niet of je dit zelf kunt, anders bij van Dongen in het plaatsje Zeeland, die weten wel hoe en wat.
-
mpvader
- Geregistreerd lid
Blauwe uit Den Haag inderdaad. Rijdt super, tot 30 minuten geleden.. Ik sta nu op de wegenwacht te wachten om me verder te slepen. Multiriem is een randje vanaf gescheurd en er zit ook een scheur overdwars in.. De rondslaande stukken ijzerdraad lijken gelukkig verder geen schade aangericht te hebben.
Dus.. Dat begint niet zo lekker. Zal wel verkeerde riem zijn geweest, of pulley stuk oid. Daarnaast loopt er nog steeds ergens stroom als je de hele auto uitzet, accu dus stuk van het vele leeg staan. Heb er vanmiddag alvast een nieiwe in gezet. Nu lekstroom vinden en in tussentijd accukabel los als ik hem langer dan uurtje stil zet.
Maar eerst wachten, en kiezen of ik hem naar de dealer laat slepen of naar huis!
Goeie avond, Matthijs
Dus.. Dat begint niet zo lekker. Zal wel verkeerde riem zijn geweest, of pulley stuk oid. Daarnaast loopt er nog steeds ergens stroom als je de hele auto uitzet, accu dus stuk van het vele leeg staan. Heb er vanmiddag alvast een nieiwe in gezet. Nu lekstroom vinden en in tussentijd accukabel los als ik hem langer dan uurtje stil zet.
Maar eerst wachten, en kiezen of ik hem naar de dealer laat slepen of naar huis!
Goeie avond, Matthijs
-
bestway
- Donateur (2x)

Vervelend zo'n begin van je Saab-avontuur, hopen dat het allemaal meevalt ............... SUCCES

-
mpvader
- Geregistreerd lid
Viel mee, nieuwe polyriem, en nog wat kleine dingetjes zoals een terugslag klepje vd carterontluchting. Voor e149 weer klaar!
Rijdt weer als een zonnetje. Nu schoonmaken en dan eindelijk foto maken. Groet
Rijdt weer als een zonnetje. Nu schoonmaken en dan eindelijk foto maken. Groet
-
bestway
- Donateur (2x)

Nu een lange multiriem ook over de airco, of haal ik nu 2 auto's door elkaar?
-
mpvader
- Geregistreerd lid
Haha, klopt precies. Maar dan moet ik wel eerst even met die airco aan de gang. En de accu die langzaam leegloopt zal eerst moeten. Ik loop nu de hele dag met een sleutel 13 op zak om de accu kabel los en vast te maken!