9-3 my00 - 01 advies/T7 met mod6 foto gevraagd

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

9-3 my00 - 01 advies/T7 met mod6 foto gevraagd

Bericht door ingka » di 08 feb, 2011 22:58

hej!

Zoals in een ander topic al gemeld, kom ik binnenkort terug naar NL en overweeg ik mijn XC70 hier nog in te ruilen op een 9-3 Cabrio. Ik heb in NL geen auto nodig voor dagelijks gebruik (een vliegtuig zou handiger zijn in mijn beroep), en ze kan in een droge garage gestald worden. Praktische bezwaren zijn er niet. Ik ga voor een modeljaar -00 of -01 omdat dan de BPM bij import nog te pruimen is (ik haal waarschijnlijk de 6 maanden regel voor vrijstelling niet meer).

Ik heb de topics
viewtopic.php?f=47&t=73846" onclick="window.open(this.href);return false;
aangevuld met viewtopic.php?f=37&t=94684" onclick="window.open(this.href);return false; gelezen en zal alles van harte nemen.

daar ik in een eerder Saab leven verslingerd ben geraakt aan Turbo motoren ... snappu mijn wens dus wel .. een Turbo, bijvoorkeur een Aero. Nu heb ik in dat eerdere Saab leven ook te maken gehad met Black Sludge en dat wil ik dus niet meer, ook weet ik uit ervaring dat ze hier (Zweden) slordig met de MOD6 zijn. Concrete eerste vraag .. wie kan een foto posten van een goed uitgevoerde MOD6 op een T7 turbo 9-3 ?

Tweede vraag is om even met mij mee te kijken, en eventueel commentaar/advies te geven. Ik heb op Blocket de volgende auto's geselecteerd

Mijn favoriete Caab Aero
Afbeelding
http://www.blocket.se/angelholm/Saab_9_ ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
zeer lage km stand, hoe gezond is dat bij deze leeftijd ?
en nogal aan de prijs vind ik zelf

Een rode caab Aero van particulier
Afbeelding
http://www.blocket.se/ostergotland/Saab ... ?ca=21&w=3
komplete advertentie, aankoopverzekering, helaas geen kenteken om na te trekken. Prijs is onderhandelbaar en ziet er reeel uit.

Lokale dealer, eveneen een Caab Aero
Afbeelding
http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_ ... ?ca=21&w=3
absoluut een droomauto. Iets te jong qua BPM en naar mijn gevoel te duur. Velgen niet naar mijn smaak. Automaat pluspunt. Nu heb ik hier al eerder gekocht dus daar valt wel over te praten. Ik vraag me af of er nog verschil zit tussen bovenstaande modeljaren en deze (-03).
Deze ga ik zaterdag even bekijken, mede omdat hier wel over inruil valt te praten denk ik.

iets meer basis en ook geen Aero, maar op een of andere manier valt deze auto mij op
Afbeelding
http://www.blocket.se/ostergotland/Saab ... ?ca=21&w=3
mooie kleur, strak, wielen niet echt mooi ... maar waarom blijft deze op het netvlies hangen?

U gezouten of ongezouten kritiek of alternatieven is meer dan welkom ?
groeten uit het noorden (waar de sneeuw eindelijk weg is en de caab jeuk opkomt)

jepserr
Geregistreerd lid

Re: 9-3 my00 - 01 advies/T7 met mod6 foto gevraagd

Bericht door jepserr » di 08 feb, 2011 23:31

die zwarte van '03. onder het motto van 'als je het doet, doe het dan goed', wat een droomauto, beige aero stoelen :shock: dit is de eerste keer dat ik dat zie, nog bij geen enkele auto meegemaakt. hij is helemaal perfect niks meer aan doen. heel misschien nog alu 36 eronder. wel de duurste natuurlijk :oops: de bovenste is ook mooi, lage kmstand is niet zo'n probleem mits hij elk jaar zijn oliewissel heeft gehad. is bij alle T7's zeer belangrijk overigens. wel jammer dat het my '00 is want dat is nog zonder dikke bumpers. wel mooie stoelen weer natuurlijk. beige interieur is het mooist in een caab vind ik. tjah ehh verder. wel beetje luxeprobleem, tussen al dit moois kiezen :twisted:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 09 feb, 2011 0:34

Die eerste is een eerste serie Aero. Als je 't doet, zou ik ook gelijk voor de iets jongere Aero met de Viggenbumpers kiezen. Rood is gaaf natuurlijk, maar niet zo sjiek op een cabrio vind ik.

De zwarte blijft dan over, als Aero. Maar ik snap je opmerking over de laatste grijze wel. Gewoon een erg nette auto. Oftewel, het hoeft niet persé een Aero te zijn om een mooie cabrio te hebben ;)

Handel nu snel en probeer die 6mnd te redden. Ben je ook niet meer zo afhankelijk van bouwjaar en eventuele BPM-kosten...

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » wo 09 feb, 2011 0:55

Die laatste is lichtgroen volgens kenteken register. Waarschijnlijk is dat wat het zo boeiend maakt ? Die 6 maanden red ik niet meer, hooguit 3-4 ... rekken geen optie vanwege vele redenen. Dus het BPM verhaal blijft belangrijk.
Ik denk dat we het wel eens zijn over die zwarte ... Maar jah met de BPM erbij kan ik misschien beter in NL gaan zoeken voor dat geld ...

Qua Aero ... Tja .o.. Zie onderschrift :O:

Begrijp ik uit jouw opmerking dat die eerste een T5 is, klopt het dat die niet gevoelig zijn voor BS

Andere observaties van harte welkom, iemand nog een foto beschikbaar van die MOD6 ?

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » wo 09 feb, 2011 1:12

ingka schreef: Begrijp ik uit jouw opmerking dat die eerste een T5 is, klopt het dat die niet gevoelig zijn voor BS
Minder gevoelig. (beduidend minder, dat wel)
iemand nog een foto beschikbaar van die MOD6 ?
Staat al ergens op het forum gepost.

jepserr
Geregistreerd lid

Bericht door jepserr » wo 09 feb, 2011 20:00

aZuL2001 schreef:
ingka schreef: Begrijp ik uit jouw opmerking dat die eerste een T5 is, klopt het dat die niet gevoelig zijn voor BS
Minder gevoelig. (beduidend minder, dat wel)
iemand nog een foto beschikbaar van die MOD6 ?
Staat al ergens op het forum gepost.
een Aero is altijd een T7 :) een aangezien iets anders dan een Aero geen optie is is de onderhoudshistorie heel belangrijk!

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » wo 09 feb, 2011 20:31

die rode is inmiddels afgevallen, te ver weg van mij en de verkoper is niet echt behulpzaam. Moet zaterdag toch naar Växjö, dus ga effe naar die zwarte kijken ... iets boven mijn budget, maar dan krijg ik er gevoel voor ... en auto's kijken is altijd leuk :-P+

mocht iemand weten waar die MOD6 foto staat, dan houd ik mij aanbevolen .. heb de zoek functie al geprobeerd maar kom er niet doorheen. No worries, alleen als je het weet :wink:

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 09 feb, 2011 20:37

2 foto's: viewtopic.php?p=818764#p818764" onclick="window.open(this.href);return false;

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » wo 09 feb, 2011 21:06

thanks TenFour ... erg aardig van je :-D
die ik ga ik eens even lekker kleurprinten en zaterdag meenemen !

ga vanavond eens lekker op marktplaats graven en de NL prijzen vergelijken ... ben er niet van overtuigd dat het hier voordeliger/beter is

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » za 12 feb, 2011 16:28

update-tje ... net terug uit Växjö, maar die zwarte was verkocht.
ben als surfend bij BNL in Boxtel terecht gekomen, maar de prijzen in NL zijn niet zo verschillend van hier ...
over 2 weken ben ik in NL, ga ik eens even buurten :-)

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 12 feb, 2011 20:20

Ik vind dat zachtgroen erg mooi, vrij zeldzaam ook, velgen vallen tegen, vraagt om Alu 36, alhoewel ik moet zeggen dat die Hammerheads ook goed smoe;en onder de 9-3. En ik vind de "vroege" Aero's wat subtieler dan de latere, eigenlijk zijn de bumpers van de '01 -> Aero's niet helemaal goed in verhouding met de auto.

Dus die zachtgroene SE als ik het mocht zeggen. En dan wel Alu36 eronder fiegelen.

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » za 12 feb, 2011 22:33

de cabrio's zijn in trek (terwijl het er nog lustig op los sneeuwt :roll: )
die groene is ook weg.

ah well ... BNL heeft ook veel moois staan :wink:

Plaats reactie