Niewe cabriorijder met vraag over onderhoud dak
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
Re: Niewe cabriorijder met vraag over onderhoud dak
Na een paar regenbuien en vriendelijk advies van Meguiars Nederland, moet ik zeggen dat de Convertible and Cabriolet Weatherproofer zijn werk doet. Witte waas is weg en druppels rollen eraf; na hevige regen lijkt de kap sneller droog. Wordt vervolgd.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Mooi, de produkten van Meguiars zijn wel redelijk aan de prijs maar van goede kwaliteit. Zal wel een applicatie foutje zijn geweest 
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
Ja ik denk dat ik het in eerste instantie te dik heb opgebracht.
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Bezemwagen schreef:Welk middel gebruik je, waar haal je het vandaan. Het klinkt goed om de kap na het schoonmaken ook na te behandelen. Ik heb dat tot nu niet gedaan maar zie groene aanslag onder de achterruit ook snel weer terugkomen. Als het vocht sneller wordt afgevoerd zal dit ook minder zijn. Verwacht ik....Baasrijder schreef:Klopt. Als ik de kap in het voorjaar heb geinpregneerd na het groene zeepfestijn, blijven werkelijk alle waterdruppel er OP liggen..
Thanks much.
Martin
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet een echte voorkeur heb voor een bepaald merk. Ik gebruik altijd Raggtop Fabric Protectant met UV-protectie.
Als ik de kap goed heb laten drogen na hem een paar keer met groene zeep te hebben geschrobd, spuit ik de kap in met Raggtop. Na een uurtje drogen doe ik nog een tweede laag en dáárna evt nog weer een derde laag. Vooral de 'groengevoelige plekken'. Enige nadeel is dat je zonder garage een droog weekend in het voorjaar moet vinden, wat in Nederland in elk jaargetijde eigenlijk een uitdaging is
-
George Michael
- Geregistreerd lid
Hallo,
dat 'schrobben' met groene zeep, kan dat met zo'n Sorbo schrob? Of is dat te hard? Ik heb namelijk last van alg op mijn dak en wil flink boenen.
dat 'schrobben' met groene zeep, kan dat met zo'n Sorbo schrob? Of is dat te hard? Ik heb namelijk last van alg op mijn dak en wil flink boenen.
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
Geen idee wat een sorbo schrob is, maar het klinkt als een vrij harde borstel. Mij is ooit geadviseerd om een zachte borstel (bijv. om schoenen uit te poetsen) te gebruiken. Beter een paar keer herhalen, dan te hard schrobben. En geen rondjes draaien; geeft pluisjes volgens de kenners
.
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Inderdaad. Ik gebruik een zachte borstel à la een schoenpoetsborstel. Als hij echter te zacht is, krijg je het vuil weer niet uit de kap...
-
Kizzy
- Geregistreerd lid
Heb laats mijn kap met het gehele renovo gamma behandeld.
Met de reiniger ging de groene aanslag er volledig af wat met bruine zeep en detergent voorheen niet lukte.
Je kan dan ook het kleurproduct gebruiken, best in twee lagen volgens fabrikant doch indien je het product deftig aanbrengt is 1 laag voldoende.
Ik heb het met de borstel aangebracht doch het waterafstotend middel heb ik met de rol aangebracht en dat is veel handiger.
Ik had de wagen voordien in de wax gezet en de ruiten met rain-X behandeld (omdat ik weet dat het impregneermiddel plekken op de carrosserie achter laat), dit was nodig ook
het aanbrengen van het kleurmiddel en zeker het impregneermiddel gaat gepaard met het nodige gemors.
Het dak was na afloop mooi egaal van kleur. Doch de gehele behandeling duur algauw enkele dagen omdat alles voldoende moet drogen en het aanbrengen is ook geen sinecure.
Bij sterke regen wordt het dak ook door nat.
Alleen het reinigingsmiddel vind ik zijn geld waard, is je dak grijs afgeschenen dan kan je het kleuren, in alle andere gevallen zou ik mijn geld aan iets anders besteden
Met de reiniger ging de groene aanslag er volledig af wat met bruine zeep en detergent voorheen niet lukte.
Je kan dan ook het kleurproduct gebruiken, best in twee lagen volgens fabrikant doch indien je het product deftig aanbrengt is 1 laag voldoende.
Ik heb het met de borstel aangebracht doch het waterafstotend middel heb ik met de rol aangebracht en dat is veel handiger.
Ik had de wagen voordien in de wax gezet en de ruiten met rain-X behandeld (omdat ik weet dat het impregneermiddel plekken op de carrosserie achter laat), dit was nodig ook
het aanbrengen van het kleurmiddel en zeker het impregneermiddel gaat gepaard met het nodige gemors.
Het dak was na afloop mooi egaal van kleur. Doch de gehele behandeling duur algauw enkele dagen omdat alles voldoende moet drogen en het aanbrengen is ook geen sinecure.
Bij sterke regen wordt het dak ook door nat.
Alleen het reinigingsmiddel vind ik zijn geld waard, is je dak grijs afgeschenen dan kan je het kleuren, in alle andere gevallen zou ik mijn geld aan iets anders besteden
-
Michiel747
- Geregistreerd lid
Ik gebruik altijd dit:
http://www.carclean.nl/product/RaggTopp ... 01061.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er erg tevreden over. Volgens mij het beste wat er nu beschikbaar is.
http://www.carclean.nl/product/RaggTopp ... 01061.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er erg tevreden over. Volgens mij het beste wat er nu beschikbaar is.
-
George Michael
- Geregistreerd lid
Gisteren is de Saab 9-3 cabrio 1998 voor het eerst door de (lappen)wasstraat geweest (zonder wax). Bij het voorspoelen met waterstralen vanuit ALLE richtingen kwam er een beetje water binnen bij de achterramen. Het was niet veel. Maar de waterstralen kwamen echt van alle kanten, dus ook van onderen. Normaal gesproken bij een regenbui komt er geen druppel water binnen. Onder de lappenborstels was het even spannend. Zo'n cabriodak is toch een andere ervaring in de wasstraat.
Resultaat . . . . . .een prachtig schone wagen. Verder was ik de auto keurig met de hand en het dak met groene zeep, maar zo een paar keer per jaar de wasstraat. Ik kon het niet weerhouden.
Resultaat . . . . . .een prachtig schone wagen. Verder was ik de auto keurig met de hand en het dak met groene zeep, maar zo een paar keer per jaar de wasstraat. Ik kon het niet weerhouden.
-
philipcoens
- Geregistreerd lid
hallo ik heb ook groene aanslag en zag overlaatst bij kruidvat een elektrish handstoom apperaat zou ik daarmee eens proberen mijn kap proper mee te stomen ,of is dat te heet? Maar als je auto de hele dag in de zon staat wordt de kap toch ook redelijk warm of heet ,het toesel kost 10euro graag jullie mening vele groetjes philip (tis maar een idee)
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
Zal best goed werken, maar ik, en er komen vast nog wel meer reacties in die richting, zou me wel zorgen maken over 'onzichtbare' schade waardoor je de levenduur van de kap verkort. Maar ja, wie niet waagt, die niet ... Vorig jaar was hier iemand die zonder problemen ontvetter dasty gebruikte op zijn kap
.
-
George Michael
- Geregistreerd lid
Ik blijf toch groene zeep gebruiken. Lekker lang laten inwerken, zo'n 4 tot 5 uur. En daarna met tuinslang flink afspoelen.
-
philipcoens
- Geregistreerd lid
hallo ben naar de supermarkt geweest wij in Belgie kennen enkel bruine zeep wat voor zeep is die groene ? vele groetjes (ps echt een toffe side)