Geluidssignaal van systeem zonder tekstmelding?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Arno A.
Geregistreerd lid

Geluidssignaal van systeem zonder tekstmelding?

Bericht door Arno A. » za 07 mar, 2009 13:04

Beste allen, ik ben eindelijk van het staal boven mijn hoofd verlost en rijdt sinds twee weken geheel tevreden in mijn cabrio, in afwachting van warmer weer natuurlijk. Heb een tweedehands 9-3 uit 2002 gekocht waar volgens mij alles perfect in orde is, maar met een vreemd :?: namelijk dat ik altijd een geluidssignaal krijg van het systeem, zo'n tien seconden na het starten. Op het display verschijnt echter gen melding, en voordien krijg ik wel de melding check -> OK. Kortom, het lijkt alsof er iets mis is, maar er is geen enkele aanwijzing, ook niet bij het rijden zelf. Alles functioneert naar behoren. Weet iemand wat dit is en of ik terug moet naar de garage om iets na te laten kijken?

En oh ja, gezien het feit dat ik maagd ben in cabrioland vroeg ik me af of iemand in Amsterdam of directe omstreken ook een wasstraat weet waar ik heen kan - met cabrio-stand dus. Voor als ik geen tijd heb om het zelf met de hand te doen....

djkriz
Geregistreerd lid

Bericht door djkriz » za 07 mar, 2009 14:59

over het piepje kan ik je niks zeggen maar ik was mijn cabrio in aalsmeer bij loogman; een enorme wasstraat met speciaal cabrio programma.
http://www.loogman.nl/wassen2.html

Weijers
Geregistreerd lid

Geluidssignaal

Bericht door Weijers » zo 08 mar, 2009 12:02

er kunnen diverse oorzaken zijn voor zo´n signaal zonder tekst.

Gebeurt het altijd na een vaste periode na start, of is er samenhang met de beweging van de auto. Bij mijn Saab Cabrio was er ooit sprake van net te weinig remvloeistof. Als de auto in een bocht of parkeergarage een beetje scheef hing (niet extreem hoor) hoorde ik ook het geluidssignaal zonder melding.

Groeten, Vincent

Arno A.
Geregistreerd lid

Bericht door Arno A. » zo 08 mar, 2009 17:01

Aha, dat is mogelijk, dank voor de tip. Voor zover ik het heb gevolgd is het standaard min of meer bij het wegrijden, dus als ik een paar meter heb gereden, en verder nooit - behalve dan een keer toen de tank bijna leeg was, dus misschien is het daarmee verbonden. Ik ga nog eens uitvissen wat er gebeurt als ik niet wegrijd, of dat signaal dan ook komt.

Arno A.
Geregistreerd lid

Bericht door Arno A. » zo 08 mar, 2009 18:35

Gevonden! Het blijkt helemaal niet het Saabsysteem te zijn maar de bluetooth-melding van de carkit. Nu nog kijken hoe ik mijn telefoon zo ver krijg om dat systeem te herkennen, want dat wil dus nog niet.

En ik houd me aanbevolen voor een wasstraat in Amsterdam waar ik heen zou kunnen, want zo vaak ben ik nu ook weer niet in de buurt van Aalsmeer!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 09 mar, 2009 12:04

Voor die wasstraat: Loogman zit ook in de buurt van de Makro in Amsterdam. Ik ga daar ook altijd naar toe met zowel mijn open als mijn dichte Saab. Andere wasstraten krijgen ze niet te zien.

schreute01
Geregistreerd lid

Re: Geluidssignaal van systeem zonder tekstmelding?

Bericht door schreute01 » ma 04 apr, 2011 21:32

Hoi, is het uiteindelijk gelukt met het signaal? Ik zit namelijk met hetzelfde euvel.

Arno A.
Geregistreerd lid

Bericht door Arno A. » di 05 apr, 2011 20:36

Ja hoor, zoals al vermeld was het dus niet de SID maar de telefoonunit. En die heb ik ten eerste via bluetooth aan de paart gekregen en ten tweede heb ik ontdekt dat er een draaiknopje aan zit waar het volume mee naar beneden kon :D

schreute01
Geregistreerd lid

Bericht door schreute01 » vr 08 apr, 2011 17:53

Ik ben er achter wat er bij mij aan de hand was. in mijn Caab zit een navigatie van VDO-Dayton. En ook al zat het scherm niet gemonteerd, dan nog gaf de Caab een waarschuwingssignaal voor een snelheid van 10km/u. Heeft blijkbaar de vorige eigenaar er in gezet. Ik heb het nu aangepast tot 53 km/u. Lijkt me toch wat zinvoller.

Plaats reactie