Wie o wie kan mij helpen/tips geven.
Ik ben de trotse bezitster van een mooie 9.3 cabrio uit 2001.
De auto rijdt heerlijk en natuurlijk met de kap open........maar ik heb een probleem, het motorlampje blijft branden, gaat uit zodra er bij de garage de computer opgezet wordt, maar na een poosje gaat ie weer aan.
De garage zegt dat het geen kwaad kan maar ze hebben de lampjes niet voor niets gemaaakt toch?
Het is een turbo, en ik heb ieder geval geen verlies van vermogen, heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt en wacht in spanning je mail af,
Gr Wendy
motorlampje blijft aan
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: motorlampje blijft aan
Als we niet weten wat de foutcode is kunnen we alles wat aan de auto kapot is opnoemen.
Als ze zeggen "dat het geen kwaad kan" zal de katalisator kapot zijn.
Alle andere dingen die dat lampje triggeren kunnen volgens mij wel kwaad.
Als ze zeggen "dat het geen kwaad kan" zal de katalisator kapot zijn.
Alle andere dingen die dat lampje triggeren kunnen volgens mij wel kwaad.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Soms zou je wensen dat het lampje er niet op zat, zeker als de auto helemaal normaal loopt en het systeem kennelijk toch een onbenullig signaal kijgt. Maar ja, het zit er niet voor niets. Bij mijn ex cabrio had het te maken met de LPG installatie, waarvan na inbouw de CE van mening was dat er wat anders in de motor geduwd werd dan was afgesproken bij aflevering. Auto liep heel erg mooi (als ie wilde starten). Bij m'n huidige 9-5 bleek het een defecte DI cassette te zijn en heeft ie na vervanging niet meer gebrand. Gewoon na bezoek van de dealer in de gaten blijven houden (geluiden, onregelmatig lopen, olieniveau en rare wolkjes uit de uitlaat). Maar er ook niet door in paniek raken....
-
Arno A.
- Geregistreerd lid
Ik had een vergelijkbaar probleem, maar dan net iets anders - in januari reed ik terug van Italie naar Nederland en daar begon inderdaad ook dat lampje te branden - oranje. Ik maakte me meteen vreselijk veel zorgen maar een Saab-garage in Zuerich wist me te vertellen dat het met de luchtmassa te maken had, en dat bleek een losgeschoten slangetje te zijn van de motorbeluchting. Overigens merkte ik ook helemaal niets aan de auto tijdens het rijden met dat lampje aan (en met slangetje weer vast merkte ik ook vrijwel geen verschil). Heb overigens een deel van de vacuumslangen wel preventief laten vervangen tijdens de laatste beurt. Ik kan me voorstellen dat het hier gaat (mijn cabrio is uit laat 2002) dat het ook hier met oude/poreuze vacuumslangen te maken heeft?
Groet,
Arno
Groet,
Arno
-
werli
- Donateur (2x)

heey
een saab kan niet zonder dit (mijn opinie of iets soortgelijks )
http://cgi.ebay.co.uk/U380-OBD-2-II-EOB ... 33669d489e" onclick="window.open(this.href);return false;
lekkel eentje bestellen in china
die ce melding zal zich vaker laten zien en dan ben je blij dat je wat gerichter kan zoeken
mvg werner
een saab kan niet zonder dit (mijn opinie of iets soortgelijks )
http://cgi.ebay.co.uk/U380-OBD-2-II-EOB ... 33669d489e" onclick="window.open(this.href);return false;
lekkel eentje bestellen in china
die ce melding zal zich vaker laten zien en dan ben je blij dat je wat gerichter kan zoeken
mvg werner
-
Wendy01
- Geregistreerd lid
Bedankt voor jullie tips
, ik zal de slangen na laten kijken en dan hopen dat dat het is! Veel veilige kilometers voor iedereen!
Groetjes Wendy
Groetjes Wendy