Eerste Caab

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
bora
Geregistreerd lid

Eerste Caab

Bericht door bora » do 28 apr, 2011 11:05

Ik heb 2 weken geleden, mijn eerste, Saab 900 cabrio uit 1994 gekocht. Donker groen met zwart leer. De auto is afkomstig uit Belgie of Frankrijk. Motor is een 2.3 met 238.000 km en met schade aan de linkerkant. Gelukkig geen vitale delen maar al met al wel loss.
De auto binnen 10 minuten voor euro 1.750,- gekocht. Is natuurlijk een risico maar ook een uitdaging.
De volgende dag opgehaald en eerst een lekker gaan toeren. Viel niet tegen!
Kap is zo goed als nieuw, alles werkt goed en volgens de boekjes en de facturen die in de auto lagen is er regelmatig onderhoud aan gedaan en tijdig onderdelen vervangen.
Om zeker te weten ben ik naar mijn eigen, Volvo, dealer gegaan en heb aan de monteurs gevraagd of ze eens met een techische blik naar de auto wilden kijken. Na ruim een 1/2 uur kwam het verlossende woord. Men kon niets vinden.
De schade wordt nu via deze dealer voor euro 1.500,- gerepareerd. (Moest wel even onderhandelen maar ik heb de tijd) Daarbij heb ik via Elferink nog wat onderdeeltjes besteld die ik zelf graag wilde vervangen. Alleen de bestuurdersstoel is gescheurd dus daar moet ik nog aan wat laten doen. Iemand een tip?
Al met al heb ik nu een Caab voor nog geen euro 4.000,- waar ik zelf, met plezier, aan het klussen ben en niet onbelangrijk, ook met plezier in rij! Vooral mijn zoon en dochter zijn nu niet uit de Caab te slaan. Heb er, voordat hij ter reparatie ging, al 1.000 kilometer mee gereden.

Helaas geen foto's. ben namelijk niet zo'n fotograaf en vergeet het gewoon. Heb straks nog wel wat vraagjes over onderdelen etc. dus hoop dat het forum mij erbij kan helpen.

Plaats reactie