9-3 cabrio 205 pk is het een SE of een AERO
-
GielS
- Geregistreerd lid
Hallo,
ik heb afgelopen weekend mijn eerste Saab cabrio gekocht, een 9-3 uit 1998. het is een uit Duitsland geïmporteerde auto. de verkoper vertelde dat het een Aero model is, maar op de zijkant staat SE. de auto heeft 205 pk. hoe kom ik er nu achter of het een SE of een Aero is?
de motor is rood gekleurd, zegt dat ook iets over het type motor? begrijp uit het forum dat het een T5 of T7 kan zijn.
de auto is zwart en heeft beige bekleding, en een 118.000 km gereden. het is een automaat.
Morgen ga ik hem ophalen, dus dan kan ik ook foto's maken. ik zag dat er geen cruise controle is, is het inbouwen mogelijk? heeft iemand dat al eens gedaan?
Giel,
ik heb afgelopen weekend mijn eerste Saab cabrio gekocht, een 9-3 uit 1998. het is een uit Duitsland geïmporteerde auto. de verkoper vertelde dat het een Aero model is, maar op de zijkant staat SE. de auto heeft 205 pk. hoe kom ik er nu achter of het een SE of een Aero is?
de motor is rood gekleurd, zegt dat ook iets over het type motor? begrijp uit het forum dat het een T5 of T7 kan zijn.
de auto is zwart en heeft beige bekleding, en een 118.000 km gereden. het is een automaat.
Morgen ga ik hem ophalen, dus dan kan ik ook foto's maken. ik zag dat er geen cruise controle is, is het inbouwen mogelijk? heeft iemand dat al eens gedaan?
Giel,
-
Maus71
- Donateur (3x)

Re: 9-3 cabrio 205 pk is het een ES of een AERO
Je vin nummer intkken dan weet je het ... (SE of Aero
)
http://saabvin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saab-club.com/VIN.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabvin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saab-club.com/VIN.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
GielS
- Geregistreerd lid
Re: 9-3 cabrio 205 pk is het een SE of een AERO
Prima, dankje! waar vind ik mijn vin nummer?
ES of Aero, hahah! dankje
ES of Aero, hahah! dankje
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Volgens mij is er in 1998 nog helemaal geen Aero geleverd en is het dus een SE FSP met een T5 motor met 200pk. De FSP is zeg maar de voorloper van de Aero.
Als je naar je blok kijkt kun je een T5 motor herkennen aan een rode DI en de olievuldop in het midden van de afdekplaat.
Een T7 motor kun je herkennen aan een zwarte DI en de olievuldop aan de linkse kant (als je ervoor staat).
Zie de foto's hieronder:
T5 motor:

T7 motor:

Als je naar je blok kijkt kun je een T5 motor herkennen aan een rode DI en de olievuldop in het midden van de afdekplaat.
Een T7 motor kun je herkennen aan een zwarte DI en de olievuldop aan de linkse kant (als je ervoor staat).
Zie de foto's hieronder:
T5 motor:

T7 motor:

-
Tubbe
- Donateur (2x)

Oliedop zegt het meest, aangezien een T5 ook een zwarte DI kan gebruiken. Gezien het bouwjaar eigenlijk per definitie een T5 trouwens...
@Edwin: je plaatje van de T7 zet wat op een verkeerd been. In de 9-3 is dit alu kleppen deksel volgens mij nooit geleverd. eerste generatie was gewoon zwart of heb ik het mis? Zie dat het wel een 9-3 is nl.
Sent from my iPhone using Tapatalk
@Edwin: je plaatje van de T7 zet wat op een verkeerd been. In de 9-3 is dit alu kleppen deksel volgens mij nooit geleverd. eerste generatie was gewoon zwart of heb ik het mis? Zie dat het wel een 9-3 is nl.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
GielS
- Geregistreerd lid
dank voor de snelle reacties met foto's! geweldig!
prima, ik denk de T5 te herkennen, mede omdat ik zeker weet dat de accu "schuin" geplaatst is. maar morgen kan ik de auto oppikken en weet ik het zeker! waar kan ik het vin nummer vinden?
weten jullie toevallig waar ik zo'n carbon interieur kan krijgen? ik vind dat mooier dan het hout.... alleen een nadeel, er zit ook hout op het stuur....zijn daar tips voor?
prima, ik denk de T5 te herkennen, mede omdat ik zeker weet dat de accu "schuin" geplaatst is. maar morgen kan ik de auto oppikken en weet ik het zeker! waar kan ik het vin nummer vinden?
weten jullie toevallig waar ik zo'n carbon interieur kan krijgen? ik vind dat mooier dan het hout.... alleen een nadeel, er zit ook hout op het stuur....zijn daar tips voor?
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Carbon is wel te krijgen, wel schaars en dus aan de prijs. Je half houten stuur moet je dan vaarwel zeggen en een mooi Aero exemplaar monteren.
-
divemonkey76
- Geregistreerd lid
Volgens mij is het dan toch echt een SE uitvoering als dat op de zijkant staat en geen Aero. De 205pk is er in ieder geval ook in een SE uitvoering.
Geen zorgen dus, want dat is echt al een hete dondersteen.
Hoe zien de stoelen eruit? Van die kuipstoelen of de iets vlakkere. Die Aero's hadden toch standaard leren kuipstoelen? maarja die kan je altijd inbouwen natuurlijk
met de bekende bloed, zweet en vloeken.
Geen zorgen dus, want dat is echt al een hete dondersteen.
Hoe zien de stoelen eruit? Van die kuipstoelen of de iets vlakkere. Die Aero's hadden toch standaard leren kuipstoelen? maarja die kan je altijd inbouwen natuurlijk
-
GielS
- Geregistreerd lid
ik zal snel wat foto's uploaden, maar ik vond ook sterk als er SE op de zijkant staat dat het dan een Aero zou zijn....
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
@Tuppe,
Ik meen dat de latere 9-5's geleverd zijn met een alukleurig ipv zwart kleppendeksel.
Ik meen dat de latere 9-5's geleverd zijn met een alukleurig ipv zwart kleppendeksel.