Portierraam gaat niet niet meer omhoog

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
obet77
Geregistreerd lid

Portierraam gaat niet niet meer omhoog

Bericht door obet77 » di 24 mei, 2011 15:20

Hoi,
De linker portierraam gaat van mijn Saab 900S cabrio uit 1991 gaat sinds afgelopen zondag niet meer omhoog.
De rechter portierraam daarintegen wel. Heb de zekeringen al gecheckt, niets te vinden.
Weet iemand een oplossing?
Gr,
Obet

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Portierraam gaat niet niet meer omhoog

Bericht door De900C-GAS » di 24 mei, 2011 15:43

Mogelijke oorzaken zijn dat de schakelaar inwendig vuil geworden is, de motor het begeven heeft, komt nog wel eens voor en tot slot kan de bedrading en of de stekkerverbindingen gecorrodeerd en/of gebroken zijn. :idea:
En ohw ja: Welkom op dit forum en nog vele fijne en veilige :O: toegewenst met je/jullie SAAB 900S Cabriolet, uit 1991. :wink:

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 24 mei, 2011 19:36

ff aansluiting wisselen van de schakelaars aan de onderzijde, dan weet je of de schakelaar werkt (blok met schakelaars kun je er met een schroevendraaier uitwippen, dan aan de onderzijde stekkers wisselen). Werkt het nog niet grote kans op defecte motor, maar eerst meten of er spanning opstaat.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 24 mei, 2011 19:41

En vanaf het modeljaar 1991 gaat dat niet meer, heeft namelijk 1 grote stekker, waarbij de stroom voor alles wat via de aanwezige schakelaars bediend wordt en dan
is het OF het schakelaarpaneel compleet demonteren , de diverse contactjes reinigen + weer helemaal monteren OF het schakelaarpaneel vervangen en wat het forumlid Maus71 schreef kan wel als test gedaan worden bij de modeljaren 1984 tot en met 1990. :wink:

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 24 mei, 2011 19:47

De900C-GAS schreef:En vanaf het modeljaar 1991 gaat dat niet meer, heeft namelijk 1 grote stekker, waarbij de stroom voor alles wat via de aanwezige schakelaars bediend wordt en dan
is het OF het schakelaarpaneel compleet demonteren , de diverse contactjes reinigen + weer helemaal monteren OF het schakelaarpaneel vervangen en wat het forumlid Maus71 schreef kan wel als test gedaan worden bij de modeljaren 1984 tot en met 1990. :wink:
Nee, klopt niet, ik heb een italiaan uit 92 met losse stekkers, of ze hebben het al ooit verwisseld
:roll:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » di 24 mei, 2011 21:25

ik heb een italiaan uit 92 met losse stekkers
Losse stekkers was tot en met modeljaar 1990 en inderdaad vanaf 1991 met die grote haak stekker,maarja je weet tenslotte nooit zeker wat er met die italianen is uitgespookt.

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » di 24 mei, 2011 21:39

Schakelaar gebruiken en goed luisteren naar het motortje in het portier.Hoor je een klikgeluid dan werkt de schakelaar en is het motortje de boosdoener.
Soms helpt het om na demontage het electromotortje van het "versnellingbakje"te draaien en de koolborstels en collector te reinigen.

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 24 mei, 2011 22:41

jansen schreef:
ik heb een italiaan uit 92 met losse stekkers
Losse stekkers was tot en met modeljaar 1990 en inderdaad vanaf 1991 met die grote haak stekker,maarja je weet tenslotte nooit zeker wat er met die italianen is uitgespookt.
Edit, zie net op een fotodat mijn 92-er wel 1 blok heeft :oops: :oops: Haal er inderdaad twee door elkaar :lol:

Plaats reactie