Saab classic 1987 motor cabriodak reageert niet
-
Gerlof
- Geregistreerd lid
Saab classic 1987 motor cabriodak reageert niet
Mijn cabriodak gaat niet meer omhoog. Motor gechecked, doet het rechtstreeks op 12 V, relais dak naar boven en dak naar beneden doen het en geven spanning af bij dak open + 12V en dak nar beneden -12V. Andere gecheckte motor geprobeerd en doet het ook niet. Weet iemand raad? Alvast bedankt, gerlof
-
Maus71
- Donateur (3x)

Re: Saab classic 1987 motor cabriodak reageert niet
De motor van het cabriodak draait wel?
-
Gerlof
- Geregistreerd lid
Motor draait op externe accu, op moment van aansluiting in de auto niet. Hetzelfde geldt voor de 2e motor.
-
jansen
- Donateur (7x)

Bedieningschakellaar niet defect of de zekering onder je motorkap.op moment van aansluiting in de auto niet. Hetzelfde geldt voor de 2e motor.
-
Gerlof
- Geregistreerd lid
Bij indrukken schakelaar dashboard geeft de multimeter 12 V en -12 V aan op uitgang relais voor de motor, goed dus. . Motor draait op externe bron 12 V en -12 V prima en dus ook goed. Bij aansluiting zijn de relais duidelijk hoorbaar, echter geen actie. Je zou zeggen rotte verbinding tussen relais en motor, maar dat is het ook niet. Kortom is snap er niets van.
-
Crispy
- Donateur

Hallo Gerlof,
Waarschijnlijk heb je een massa probleem.
Check de zwarte draden maar eens, ook de aansluitingen die via het chassis lopen.
Vaak zijn deze gecorrodeerd onder het draadoogje die rechtstreeks op de carrosserie zitten.
Succes,
Chris.
Waarschijnlijk heb je een massa probleem.
Check de zwarte draden maar eens, ook de aansluitingen die via het chassis lopen.
Vaak zijn deze gecorrodeerd onder het draadoogje die rechtstreeks op de carrosserie zitten.
Succes,
Chris.
-
Gerlof
- Geregistreerd lid
Bedankt Chris, had ik al geprobeerd maar nog zonder resultaat. Ga deze week met een schuurborstel aan de gang en probeer een goed massa contact te maken. Ik meld me wel als het gelukt is.