Aankoop Saab 900 2.5 I Cabrio V6 AUT 1995 Blauw

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
saiko223
Geregistreerd lid

Aankoop Saab 900 2.5 I Cabrio V6 AUT 1995 Blauw

Bericht door saiko223 » ma 06 jun, 2011 13:05

Beste Saab rijders,

Als cabrio fan ben ik gevallen op deze Saab 900 se cabrio. Waar moet ik opletten bij de aankoop van deze wagen? Zijn dat dezelfde als de 900 classic want daar heb ik wel een lijstje van gevonden.

Nog tips of aanbevelingen?

Met vriendelijke groet,
Saiko

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Aankoop Saab 900 2.5 I Cabrio V6 AUT 1995 Blauw

Bericht door Style&Co » ma 06 jun, 2011 13:16

volgens mij is dit type redelijk prtobleemloos. Die V6 is wat dorstig maar wel krachtig en geen rare verschijnselen zoals black sludge. Igv riemen zou je even de distributie intervallen moeten nagaan

overigens: geen geld zeg voor een cabrio.

saiko223
Geregistreerd lid

Bericht door saiko223 » ma 06 jun, 2011 13:21

[]Bedankt voor je reactie! Inderdaad geen geld voor zo'n mooie bak :). Ik heb er al in test gereden. Punten die opvielen waren dat cabrio dak linksachter niet goed sluit. Hoog geluid tijdens optrekken in de eerste versnelling andere niet. (Alsof je in ze achteruit rijd in een gewone auto. Maar dat hoort misschien wel bij een automaat).

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » ma 06 jun, 2011 16:03

(Alsof je in ze achteruit rijd in een gewone auto. Maar dat hoort misschien wel bij een automaat).
Eh, nee da's niet normaal (Tenzij je heul veul gas geeft, maar dan zijn het piepende banden :twisted: )

Check sowieso de versnellingsbakolie, de kleur moet mooi rood zijn. Issie donker bruin of zwart dan is verversen een absolute noodzaak

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » di 07 jun, 2011 12:47

Beste Saiko,

check zeker of de distributieriem vervangen is binnen de normale intervallen van 60K
sommigen bezuinigen op de spanrollen en vervangen alleen de riem. dat kan een kostbare besparing worden. Er zijn al vaker zuigers door de zijkant van het blok naar buiten gekomen bij de v-6
Verder een fijne motor hoor, heb er zelf ook 60K mee rondgereden.

succes met je keuze

Sabriolet 8)

Plaats reactie