linker koplampwisser

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
luc26
Geregistreerd lid

linker koplampwisser

Bericht door luc26 » wo 25 mei, 2011 7:33

beste forumleden,

ik reed van de week een paar keer met mijn saabje korte stukjes en ik doe mijn ruitensproeier aan (vrij lang) kom ik thuis, zie ik dat mijn linker koplampwisser niet terug is gegaan in zijn normale positiedus rechtop staand.......paar dagen later het zelfde moest even weg mijn ruiten gesproeid (ook weer vrij lang)kom ik thuis is mijn linker koplampwisser nog meer naar mijn knipperlicht verplaatst dus helemaal schuin naar links...........ik ben gisteren avond even bezig geweest met mijn sproeier installatie want de koplampsroeiers deden het ook niet ik rommelde aan de slangetjes en toen in eens deden ze het wel paar keer gesproeid zie ik tot mijn verbazing dat mijn linkerkoplampwisser weer terug is gegaan in zijn normale positie en dat niet in 1 keer maar ik heb misschien 5 a 6 keer gesproeid(in die tussentijd is hij dus met kleine stukjes terug gegaan erg vreemd :? ,..........nadat hij weer terug was in zijn normale positie heb ik nog een paar keer gesproeid maar mijn linkerkoplampsproeier doet het nou helemaal niet meer

wat zou er aan de hand zijn, moet ik hem schoonmaken, vet er uit en opnieuw invetten, of is de motor toch echt overleden ?

mvg

luc

divemonkey76
Geregistreerd lid

Re: linker koplampwisser

Bericht door divemonkey76 » wo 25 mei, 2011 8:06

Denk dat het vet in het motortje de oorzaak is. Heb je die al een keer schoongemaakt?

Heb exact hetzelfde gehad, schoongemaakt en hij deed het weer alhoewel het een enorm geklooi is om dat witte pinnetje weer zo goed te krijgen dat de wisser op de juiste plek stopt. 2 weken geleden stonden ze met z'n tween recht omhoog en gingen geen kant meer op. zekering doorgebrand. Waarschijnlijk omdat die andere nog niet schoon is gemaakt. Met een andere zekering heb ik het weer recht gezet en van beide wissers de stekkers eruit getrokken.
Blijven nu heerlijk mooi recht staan......voooooor aaaltijd. :lol: Kan het ook niet meer kapot, want het ziet er gewoon niet uit zo'n gare wisser.

luc26
Geregistreerd lid

Bericht door luc26 » wo 25 mei, 2011 10:01

ik ben blij met je advies dat kan ik inderdaad proberen maar ja er kunnen ook nog zoveel andere dingen zijn ik ga eerst maar eens dat vet doen maar is het dan op gehoopt vet hoe moet ik dat zien en zou wd-40 dan niet veel beter zijn ? en is deze klus eigenlijk wel zelf te doen? ik ga hem hiervoor niet naar de garage brengen das een beetje te gek en is er eventueel geen tekening van het hele motortje omdat uit en weer in elkaar te zetten en het weer goed werkend te krijgen..........heb er een vreselijke hekel aan als er iets kapot is :wink: het zit erop dus moet het ook werken is mijn mening

mvg
luc

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 26 mei, 2011 17:26

hier zijn zelfs handleidingen voor geschreven, te vinden in het onderdeel handleidingen van dit forum. Alle motoren van vrijwel alle typen zijn in de basis gelijk.
Waarom plaats je dit eigenlijk in het cabrio-gedeelte?

luc26
Geregistreerd lid

Bericht door luc26 » vr 27 mei, 2011 12:57

hallo,

dank je wel voor je hulp ik heb het gevonden dus ik kan weer door met de reparaties

waarom ik hem hier plaats? ik heb toch een cabrio

mvg

luc

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » za 28 mei, 2011 12:04

Het subforum cabrio is bedoeld voor cabrio-specifieke zaken. Dus bijvoorbeeld vragen over de kap of de ramen of de cabriobeleving ofzo. Maar vragen over zaken die gewoon bij het model (900 classic, 900NG, 9-3 classic of 9-3NG) of bij Saabs in het algemeen (zoals hoe je leer moet behandelen) horen, kan je beter plaatsen in dat betreffende subforum. 10 tegen 1 dat je dan sneller het juiste antwoord krijgt.

Succes met de ruitenwissermotortjes. Dit is bij uitstek een DHZ-klus. De dealer vervangt ze gewoon en op die manier wordt Saab rijden inderdaad zo duur als men in het algemeen aanneemt.

luc26
Geregistreerd lid

Bericht door luc26 » do 09 jun, 2011 7:43

nou mensen ik ben deze week bezig geweest met mijn linkerkoplamp wisser en uiteindelijk bleek het motortje kapot te zijn motortje vervangen en hij deed het weer als vanouds de rest vertel ik maar niet dat was een hoop gepruts dus mensen heb je het zelfde probleem kijk dan ook altijd even het motortje na

mvg luc

Plaats reactie