hoi:
misschien een rare vraag, maar klopt het als je de sleutel uit het contact haalt
en de lichten staan nog aan,dat er geen zoemertje of e.d afgaat?
m.v.g.D.mink
lichtverklikker?
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: lichtverklikker?
Als de verlichtingsknop helemaal naar rechts of naar links staat, dus met gedimdt licht aan behoren deze ook uit te gaan met het uitnemen van je contactsleutel, behalve als de lichtschakelaar in het midden gezet wordt want dan brand de stadsverlichting en deze blijft aan staan totdat je accu het niet meer aan kan.
-
mink01
- Geregistreerd lid
hoi jansen:
hartelijk dank voor de info.
m.v.g.D.mink
hartelijk dank voor de info.
m.v.g.D.mink
-
bushman75
- Geregistreerd lid
tja,zweedse auto he? in zweden is het al jaren verplicht om altijd dimlicht te voeren,vandaar dat wer ook geen uitknop op de verlichting zit.volvo heeft dat ook
-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik heb vandaag toevallig een lichtverklikker ingebouwd, omdat ik ook veel op dimlicht rijd en daardoor regelmatig mijn licht laat branden.
Het is eenvoudig zelf te maken met een 12v zoemer en een tweepolig minirelais. Kost bij elkaar nog geen 5 euro.
Relais staat bij mij aan wanneer het contact aan is.
Wanneer het contact uit gaat, dan zorgt het dashboardlampje voor stroom van de zoemer.
Ik wilde eerst nog de massa voor de zoemer van de lichtschakelaar afhalen, maar dat bleek moeilijker dan verwacht. daar zit geen massa op.
Met de bediening van het deurcontact schakelt er een relais omder mijn achterbank, dus daar zal wel massa te vinden zijn.
Het is eenvoudig zelf te maken met een 12v zoemer en een tweepolig minirelais. Kost bij elkaar nog geen 5 euro.
Relais staat bij mij aan wanneer het contact aan is.
Wanneer het contact uit gaat, dan zorgt het dashboardlampje voor stroom van de zoemer.
Ik wilde eerst nog de massa voor de zoemer van de lichtschakelaar afhalen, maar dat bleek moeilijker dan verwacht. daar zit geen massa op.
Met de bediening van het deurcontact schakelt er een relais omder mijn achterbank, dus daar zal wel massa te vinden zijn.