Leer onderhoud

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
BMWillem
Geregistreerd lid

Leer onderhoud

Bericht door BMWillem » ma 06 jun, 2011 13:19

Ik heb al even gezocht met de zoekfuntie, maar niet echt hét antwoord gevonden...

Wat kun je het beste aan onderhoud doen van de leren bekleding (donkergrijs).
Het wordt namelijk hoog tijd geloof ik...
Ik weet ook nog niet of ik voor het genoemde zadelvet durf te gaan. Hoe houdt dat zich op de lange termijn?

mark123
Geregistreerd lid

Re: Leer onderhoud

Bericht door mark123 » ma 06 jun, 2011 13:37

Gliptone Leather Cleaner + Gliptone Leather Conditioner.

Wi je een alles in 1 oplossing kijk dan is naar SmartLeahter of Poorboy's World Leather Stuff.

In jouw geval zou ik de behandeling een fiks aantal keer herhalen om het leer weer helemaal te 'doorvoeden'.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 06 jun, 2011 16:22

BMWillem schreef:Ik weet ook nog niet of ik voor het genoemde zadelvet durf te gaan. Hoe houdt dat zich op de lange termijn?

Prima... Zadels zijn ook van een leersoort wat niet mag afgeven op kleding. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld schoenpoets wat je echt niet moet gebruiken.
Zadelvet heb ik jaren gebruikt. Sinds kort één of andere conditioner en cleaner gekocht. Mij te vloeibaar met een vrij chemisch luchtje. Wel goed om het een keer te voeden, het leer werd onmiddelijk veel soepeler.

Is leer ook al inmiddels de ban van de poets-maffia? Zadelvet is helemaal uit, tegenwoordig moet je "cleaners" en "conditioners" hebben!

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » ma 06 jun, 2011 16:25

Psies, alles voor de commercie! ;)

BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » di 07 jun, 2011 9:49

Thnx!
@mark123: where to buy? (interessante link overigens :) )

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » di 07 jun, 2011 22:01

mark123 schreef:Gliptone Leather Cleaner + Gliptone Leather Conditioner.

Wi je een alles in 1 oplossing kijk dan is naar SmartLeahter of Poorboy's World Leather Stuff.

In jouw geval zou ik de behandeling een fiks aantal keer herhalen om het leer weer helemaal te 'doorvoeden'.
Naar aanleiding van dit advies heb ik gekozen voor de Poorboys leather stuff. Deze gisteren bij Carclean.nl besteld en vandaag al in huis.

Gelijk even het leer mee behandeld maar de resultaten zijn zeer positief!!

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 08 jun, 2011 6:18

Ik breng binnenkort mijn achterbank weg om te laten spuiten en bij te laten werken, ben benieuwd......... Komt als nieuw terug als het goed is :lol:

Franks
Geregistreerd lid

Bericht door Franks » za 11 jun, 2011 15:55

Voor € 20,95 weet je alles. Cleaner en zadelvet bestelde ik bij de Paardendrogist.
Het zadelvet is echt geweldig mooi spul voor het leer van je bekleding. (Heb geen aandelen of zo)
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... et/111541/" onclick="window.open(this.href);return false;

berg144
Geregistreerd lid

Bericht door berg144 » ma 13 jun, 2011 20:39

Bij de leerlooier in den Haag kan je elke kleur leerverf laten maken.
Standaard kleuren zijn goedkoper. Wordt weer als nieuw...........

Walter

mina
Geregistreerd lid

Bericht door mina » di 14 jun, 2011 8:45

Franks schreef:Voor € 20,95 weet je alles. Cleaner en zadelvet bestelde ik bij de Paardendrogist.
Het zadelvet is echt geweldig mooi spul voor het leer van je bekleding. (Heb geen aandelen of zo)
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... et/111541/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier onlangs ook een bestelling geplaatst.

BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » ma 04 jul, 2011 10:04

Gisteren (eindelijk) in de weer geweest met het Gliptone setje van hierboven. (ook van carclean.nl)
Prima resultaat na eerste behandeling! Sommige delen kunnen denk ik nog wel wat 'voeding' gebruiken... Het verschil is goed merkbaar iig.

Plaats reactie