Afgelopen week brak de antenne (WRC) van onze cabrio....balen...maar ook nieuwe kansen om er iets netters op te zetten. Ik overweeg elektrisch (ondanks de ellende die dat in de winter oplevert). Het staat gewoon fraaier. Ik zie een enorm scala aan elektrische antennes op Internet maar zo ook het de enorme prijsrange waarbij Elkparts de kroon spant. Wie heeft ervaringen met dit soort antennes en wat is de beste uitvoering.
Een fraaie vaste oplossing (dus geen telescoopantenne) heb ik nog niet gezien (ik heb ook even het forum doorgezocht). Voor de GSM hebben ze die wel (die zit er namelijk op) en die is gewoon heel netjes (en degelijk)
Antenne ervaringen met (OG) 9-3 cabrio
-
SvenM
- Geregistreerd lid
-
Nine
- Geregistreerd lid
Re: Antenne ervaringen met (OG) 9-3 cabrio
Bedankt voor de tip!! Ik ga eens even de opties naast elkaar zetten.....de fraaiste oplossing blijft ook de duurste (elektrisch en origineel...140 Euro).
-
SvenM
- Geregistreerd lid
De volledige link om wat meer precies te zijn http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... e/1020211/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn overweging om naar dit model over te stappen is dat ik zelf de spriet van de elektrische antenne te lang vond, beetje jaren 80 gevoel. Met dit model (flexibel) is de auto optisch meer in balans zoals de Saab 9-3 vanaf 2003.
Succes met de keuze.
Mijn overweging om naar dit model over te stappen is dat ik zelf de spriet van de elektrische antenne te lang vond, beetje jaren 80 gevoel. Met dit model (flexibel) is de auto optisch meer in balans zoals de Saab 9-3 vanaf 2003.
Succes met de keuze.
-
Injectie
- Moderator
Als je al een elektrische antenne hebt zal een nieuwe spriet ongeveer 30 a 35 euro kosten. En dan er zelf even inzetten. Is niet het moeilijkste klusje.
-
SvenM
- Geregistreerd lid
Ik heb 'm liggen en inmiddels de spriet ook al vervangen maar vindt dit beter staan.
-
Arc78
- Geregistreerd lid
-
SvenM
- Geregistreerd lid
Zelfs erg eenvoudig, voor de zekerheid wel een beetje sikkaflex aan de binnenzijde rond het gat gesmeerd. Zit nu als een huis en is 100% waterdicht om mogelijke roestvorming te voorkomen. De antenne is elektrisch versterkt en het draadje aan de draad voor de originele antenne geknepen, alles bij elkaar was het 10 min. werk.