Verkleurd kunststof

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Verkleurd kunststof

Bericht door blue city » wo 06 jul, 2011 19:50

Misschien een domme vraag, en is dit ergens op het forum te vinden. Hoe krijg ik het kunsstof van mijn Caabje uit 1994 weer mooi zwart. Het is nou nl erg grijs geworden. Heb al van alles geprobeerd, tot schoenpoets toe. Niets werkt tot nu toe

bvd
Blue :O:

Garrett
Lid van verdienste

Re: Verkleurd kunststof

Bericht door Garrett » wo 06 jul, 2011 21:10

lijnzaadolie al geprobeerd?

Ik heb zelf een verf-achtig spul waarmee ik de strips weer mooi zwart krijg. Smerig spul, komt ook niet van je handen af. Het is bumper black van Motip, en werkt behoorlijk goed.

Black 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Black 9000 » do 07 jul, 2011 11:52

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » do 07 jul, 2011 20:29

Spuitbus van Motip, goed afplakken, prima en langdurig resultaat. Al met meerdere auto's gedaan.

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » vr 08 jul, 2011 20:17

Vandaag lijnzaadolie bij Welkoop gekocht, verdund met terpentine. Resultaat is prachtig. Nu maar afwachten hoe lang het zwart blijft. Voor de harde plastic delen werkt het prima, maar de zachtere rubbers worden een beetje mat.

marcus.slabbers
Geregistreerd lid

Bericht door marcus.slabbers » wo 27 jul, 2011 20:57

Afgelopen vrijdag een liter gekookte lijnzaadolie gekocht bij de verfzaak in de Bankastraat. Beetje overgegoten in een klein bekertje met daarbij dezelfde hoeveelheid terpetine. Het mengsel met een doek aangebracht op de ietwat verkleurde Aero uitlaatspoiler. Resultaat: een mooie strakke grijskleurige kunststof onderspoiler. Weer helemaal als nieuw !
Ik denk dat ik voorlopig de eerste 100 jaren goed zit met mijn liter lijnzaadolie. :D

Plaats reactie