Hulp gevraagd , lekke uitlaat

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Ace
Geregistreerd lid

Hulp gevraagd , lekke uitlaat

Bericht door Ace » di 04 okt, 2011 15:52

Goedemiddag,

Ik heb een 900 SE 2.3I Cabrio uit 1995, een "ouwetje" dus, waarbij het voorste stuk van de uitlaat inmiddels behoorlijk geluid maakt. Ben niet zo technisch maar zal het proberen te omschrijven. Het gaat om het flexibele stuk tussen de twee pijpen aan de voorkant , het zit bijna helemaal vooraan , duidelijk te zien als je onder de motorkap kijkt. Ik heb wat rondgebeld , de meest voor de hand liggende oplossing was om het hele voorste gedeelte ( incl katalysator ?) t evervangen, maar alleen dat onderdeel kost al ruim 400 euro, erg veel geld voor een auto die nog best rijdt, maar zo'n dure reparatie wilde ik graag liever voorkomen. Is er iemand die mij kan helpen aan een adres in de buurt van Den Haag waar ze mij wellicht kunnen helpen aan een dergelijk tussenstuk, en het er ook nog in willen zetten/lassen ?
Mijn dank ik groot, hoor graag reacties.

Ace.

FredH
Geregistreerd lid

Re: Hulp gevraagd , lekke uitlaat

Bericht door FredH » wo 05 okt, 2011 8:27

Hoi Ace, ik zou je adviseren om eens langs te rijden bij "Piet de Lasser" in Den Haag.
Zit in een zijstraat van de Paul Krugerlaan.

Garrett
Lid van verdienste

Re: Hulp gevraagd , lekke uitlaat

Bericht door Garrett » wo 05 okt, 2011 9:37

De NG900's worden bij de vleet gesloopt. Er slingert vast nog wel ergens een goede tweedehands uitlaat rond. Daar kun je weer jaren mee vooruit en ben je voor een schijntje van de nieuwprijs klaar.

Ik zou -als ik jou was- je verzoek even in te koop gevraagd plaatsen. De lieden die slopen, kunnen je ook altijd wel helpen met montage.

Plaats reactie