Viggen cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Viggen cabrio

Bericht door carlsson » zo 25 sep, 2011 10:35

Trouwens een Viggen waar nog de originele motor in zit dat komt toch niet veel voor, die is meestal al eens vervangen, hopelijk onder de toenmalige garantie.
Ik zou trouwens nooit een Viggen cabrio kopen, dat oude cabrio-chassi is zo slap als een dweil, dus een 2.0i is al voldoende of wil je perse een turbo wilt dan een 150 pk LPT.
Zwaardere en sterkere motoren dat is meer wat voor de stijvere variant van het trio n.l. de 3 deurs "coupe".

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » zo 25 sep, 2011 14:22

Dit is puur eigen smaak Carlsson..

Ik rij liever Viggen dan 9-3 Sport Cabriolet..
Begrijp me niet verkeerd, stuurt super strak, maar mist in mijn mening de speelsheid van een Viggen..

Beide versies ontlopen elkaar nu niet trouwens qua prijs, Viggen is nu net zo duur als een Sport Caab met 2.0T getuned...

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 12 okt, 2011 21:38

Mikey schreef:Dit is puur eigen smaak Carlsson..

Ik rij liever Viggen dan 9-3 Sport Cabriolet..
Begrijp me niet verkeerd, stuurt super strak, maar mist in mijn mening de speelsheid van een Viggen..

Beide versies ontlopen elkaar nu niet trouwens qua prijs, Viggen is nu net zo duur als een Sport Caab met 2.0T getuned...
Mee eens.

Heb momenteel twee Vigggens, één coupé getund en één ongetunde Cabrio, beide hebben meer funfactor als de getunde (200+pk) en verlaagde Sport sedan die ik daarvoor heb gehad. SS ligt beter op de weg maar de funfactor mist in de motor.

Welke Viggen, die uit Boxtel of Amersfoort? De vraag Aero of Viggen is niet zo moeilijk; de Viggen is vele malen exclusiever. Viggen heeft de T7 maar de Aero bij mijn weten ook altijd.

Motor is net hoe er mee is omgegaan en de beurtjes qua olie altijd zijn gedaan, mijn Cabrio met 2ton heeft nergens last van. De Coupé met 225dkm verbruikte vóór de tuning al veel olie en gaat morgen weg voor motor revisie... Ik zou voor de gemoedsrust het carter en zeef laten lichten/controleren en de motor koud starten en checken op blauwe rookpluimen. Verder de check wanneer de mod 5/6 erop is gekomen.

Anyway, ben benieuwd wat het uiteindelijk voor je wordt, suc6!

Plaats reactie