kwaliteit motor versnlellings bak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rovermgfan
Geregistreerd lid

kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door rovermgfan » ma 24 okt, 2011 19:20

Ik heb nog een paar vragen.
1: De motor, is deze met distributie riem of ketting.
2: Hoe betrouwbaar is een automaat? De wagen die wij willen aanschaffen is wel met Saab onderhouds boekje, maar heeft toch rond de 150.000km er op zitten.

Groeten, Dirk

inactief
Geregistreerd lid

Re: kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door inactief » di 25 okt, 2011 0:09

Motor is met ketting, die gaat (nagenoeg) nooit kapot!
Automaat is heel betrouwbaar, kan 400+ Nm koppel aan, standaard staat deze onder de 300 Nm.

Gr Gijs

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door jansen » di 25 okt, 2011 7:18

Automaat is heel betrouwbaar,

Wilde het eigenlijk niet zeggen, maar klopt zijn heel betrouwbaar is tenslotte een japanse bak.

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door Injectie » di 25 okt, 2011 7:29

De diesels hebben een riem. En die zijn ook in de cabrio geleverd.

En een 900NG Cabrio met V6 heeft ook een riem.

rovermgfan
Geregistreerd lid

Re: kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door rovermgfan » di 25 okt, 2011 14:42

Oeps, vergeten te zeggen, het gaat een 2.0t ecopower of de gewone met 150pk worden.

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door klaasj » di 25 okt, 2011 15:49

2: Hoe betrouwbaar is een automaat? De wagen die wij willen aanschaffen is wel met Saab onderhouds boekje, maar heeft toch rond de 150.000km er op zitten.

Dirk
als je deze auto koopt moet je nog wel even oppassen dat je aan het inrijden bent. de gereden km zijn beginners km. kan nog wel 3 ton bij op. succes.

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: kwaliteit motor versnlellings bak

Bericht door carlsson » di 25 okt, 2011 18:41

Automaten willen ook graag eens verse transmissieolie, die verversingstermijnen af fabriek zijn veel te ruim.
Kost vrijwel niets en je bak houdt het langer uit.
Het kritische punt is het z.g. brein, een soort doolhof waar de transmissieolie doorloopt, solenoide kleppen die door de aparte computer van de automaat worden bediend sturen de oliestroom, dus het schakelproces.
Onvervuilde transmissieolie is daarbij een must om het schakelproces vloeiende te laten verlopen.
Die transmissieolie is trouwens SAE80 dus vrij dik, dus een automaat moet ook rustig warm worden gereden :wink:

De zogenaamde T7 motor wordt zeker met een automaat vaker het slachtoffer van BS, met een T5, de voorganger zit je eigenlijk beter.

Plaats reactie