Ik heb nog een paar vragen.
1: De motor, is deze met distributie riem of ketting.
2: Hoe betrouwbaar is een automaat? De wagen die wij willen aanschaffen is wel met Saab onderhouds boekje, maar heeft toch rond de 150.000km er op zitten.
Groeten, Dirk
kwaliteit motor versnlellings bak
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: kwaliteit motor versnlellings bak
Motor is met ketting, die gaat (nagenoeg) nooit kapot!
Automaat is heel betrouwbaar, kan 400+ Nm koppel aan, standaard staat deze onder de 300 Nm.
Gr Gijs
Automaat is heel betrouwbaar, kan 400+ Nm koppel aan, standaard staat deze onder de 300 Nm.
Gr Gijs
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: kwaliteit motor versnlellings bak
Automaat is heel betrouwbaar,
Wilde het eigenlijk niet zeggen, maar klopt zijn heel betrouwbaar is tenslotte een japanse bak.
-
Injectie
- Moderator
Re: kwaliteit motor versnlellings bak
De diesels hebben een riem. En die zijn ook in de cabrio geleverd.
En een 900NG Cabrio met V6 heeft ook een riem.
En een 900NG Cabrio met V6 heeft ook een riem.
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Re: kwaliteit motor versnlellings bak
Oeps, vergeten te zeggen, het gaat een 2.0t ecopower of de gewone met 150pk worden.
-
klaasj
- Donateur (8x)

Re: kwaliteit motor versnlellings bak
2: Hoe betrouwbaar is een automaat? De wagen die wij willen aanschaffen is wel met Saab onderhouds boekje, maar heeft toch rond de 150.000km er op zitten.
Dirk
als je deze auto koopt moet je nog wel even oppassen dat je aan het inrijden bent. de gereden km zijn beginners km. kan nog wel 3 ton bij op. succes.
Dirk
als je deze auto koopt moet je nog wel even oppassen dat je aan het inrijden bent. de gereden km zijn beginners km. kan nog wel 3 ton bij op. succes.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: kwaliteit motor versnlellings bak
Automaten willen ook graag eens verse transmissieolie, die verversingstermijnen af fabriek zijn veel te ruim.
Kost vrijwel niets en je bak houdt het langer uit.
Het kritische punt is het z.g. brein, een soort doolhof waar de transmissieolie doorloopt, solenoide kleppen die door de aparte computer van de automaat worden bediend sturen de oliestroom, dus het schakelproces.
Onvervuilde transmissieolie is daarbij een must om het schakelproces vloeiende te laten verlopen.
Die transmissieolie is trouwens SAE80 dus vrij dik, dus een automaat moet ook rustig warm worden gereden
De zogenaamde T7 motor wordt zeker met een automaat vaker het slachtoffer van BS, met een T5, de voorganger zit je eigenlijk beter.
Kost vrijwel niets en je bak houdt het langer uit.
Het kritische punt is het z.g. brein, een soort doolhof waar de transmissieolie doorloopt, solenoide kleppen die door de aparte computer van de automaat worden bediend sturen de oliestroom, dus het schakelproces.
Onvervuilde transmissieolie is daarbij een must om het schakelproces vloeiende te laten verlopen.
Die transmissieolie is trouwens SAE80 dus vrij dik, dus een automaat moet ook rustig warm worden gereden
De zogenaamde T7 motor wordt zeker met een automaat vaker het slachtoffer van BS, met een T5, de voorganger zit je eigenlijk beter.