Accu leeg

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Marron
Geregistreerd lid

Accu leeg

Bericht door Marron » zo 30 okt, 2011 13:10

Hallo,

De accu van mijn caab 93 2004 wordt leeggetrokken. De accu is goed. Ik vermoed dat dit door de (nood) accu van het alarm komt.
Kan dit en waar zit dat ding?

Marron

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Accu leeg

Bericht door jansen » zo 30 okt, 2011 14:14

Kan dit en waar zit dat ding?
Eigenlijk niet maar alles is tegenwoordig mogelijk, en dat ding zit links achter in je kofferbak net onder en achter je kofferbakverlichtingslampje achter de bekleding.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 30 okt, 2011 15:36

Is je dynamo wel helemaal in orde, bij lopende motor moet er iets van maximaal 13,8 volt op de polen staan.
Uiteraard kan de noodaccu defect zijn, misschien werkt het alarmsysteem dan direct op de hoofdaccu.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 30 okt, 2011 16:35

Uiteraard kan de noodaccu defect zijn, misschien werkt het alarmsysteem dan direct op de hoofdaccu.
Het alarmsysteem werkt altijd direct op de hoofdaccu, met de Tech2 is de conditie van je noodaccu/sirene uitleesbaar, maar alleen maar vermoeden is geen goede uitgangspunt om lekstroom op te sporen en op te lossen, hierbij geld nog steeds de gouden regel meten is weten.

Marron
Geregistreerd lid

Bericht door Marron » ma 31 okt, 2011 14:12

Nou ik heb achter in de kofferbak gezocht, daar is alleen de elektrische antenne te zien.
Iemand anders nog een idee. Accu is goed, dynamo is goed.
marron

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 31 okt, 2011 21:52

Links in de koffer onder op de wielkuip moet trouwens de sirene van het alarm zitten, in die sirene zit ook de back-up accu.
Alleen de ATA3 heeft een sirene incl. back-up accu, de ATA 1 niet. De ATA 1 maakt alleen gebruik van de 2 standaard aanwezige claxons, hier geen sirene en dus geen back-up accu. :wink:

Waarschijnlijk moet je het leeglopen van je accu dus ergens anders zoeken. Meestal het eerst bij zelf aangebrachte wijzigingen in de bedradingen.

Plaats reactie