ET waarde voor 9,3 cabrio 2005 vector

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Erry
Geregistreerd lid

ET waarde voor 9,3 cabrio 2005 vector

Bericht door Erry » vr 09 dec, 2011 16:31

Goedemorgen,
ik heb een 9.3 cabrio vector 17 inch wielen et waarde 49, nu ben ik op zoek naar een set velgen 16 inch voor de winterbanden.(o.a. op Marktplaats)
Ik moet er straks ook sneeuwkettingen op kunnen monteren.
De ET waarde is toch belangrijk ivm o.a. wiellagers? Het verschil in et waarde zou ca 5 mogen zijn. Dat zou betekenen dat de velg een minimale et waarde van 45 zou moeten hebben.Klopt dit? Waar vind je die et waarde op de velg? Ik kan dus niet zomaar een originele Saab velg steek 5x110 gebruiken?
Is er zoveel verschil in die ET waarde bij diverse Saab types?
Wie kan mij behulpzaam zijn bij verduidelijking van dit onderwerp, ik wil nl. geen kat in de zak kopen, maar wil wel om kosten redenen gebruik maken van aanbiedingen op Internet. Zo maar naar de dealer stappen en nieuwe velgen kopen is financieel niet aantrekkelijk.
Bedankt voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Erry
Maastricht
Erry
Geregistreerd lid

shearwater
In memoriam †

Re: ET waarde voor 9,3 cabrio 2005 vector

Bericht door shearwater » vr 09 dec, 2011 17:28

Onder een 9-3 cabrio Vector horen velgen ET-waarde 41. 49 is voor de oudere generatie 9-3 en de 9-5. Deze velgen staan te ver naar binnen onder een Vector Cabrio en zou ik zeker niet gebruiken. De ET-waarde en andere maatgegevens staat in het algemeen aan de binnenzijde in de velg gestanst of gegoten.

Erry
Geregistreerd lid

Bericht door Erry » vr 09 dec, 2011 17:32

Bedankt voor je concrete reactie, dus kortom et 41 voor deze vector: altijd goed?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 09 dec, 2011 17:40

Ja, zou ik denken. Ik heb geen ervaring met sneeuwkettingen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 10 dec, 2011 16:43

Hangt er ook nog vanaf of je een sportchassi hebt of niet, staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van je auto.
Sneeuwkettingen hebben wat extra ruimte nodig, daarom staat een Saab standaard wat hoog op de poten en heb je voor van die gapende gaten boven de banden.
Verlagen kun je het beste met coil-overs doen, je kunt hem voor dan veelal met de hand omhoog en omlaag zetten als je de schroefdraad goed gangbaar houdt.

Plaats reactie