9-3 1998 Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
BooGie
Geregistreerd lid

9-3 1998 Cabrio

Bericht door BooGie » ma 03 jan, 2011 23:12

Hallo,

Ben hier nieuw op het forum heb al aantal malen gebruikt gemaakt om wat info op te zoeken. Maar nu een vraag die ik niet kan vinden.
Dus maar even een account aangemaakt aangezien ik hopelijk hier nog vaker te vinden ben omdat ik nu sinds ongeveer 2 weken opzoek naar
een 9-3 Cabrio. Inmiddels bij een aantal wezen kijken. Vandaag een heel mooi exemplaar gezien. Alleen bij het open van het dak ging
dit niet vlekkeloos. Ik had geen idee hoe die open moest en de man die hem verkocht net zo min.
Uit eindelijk zijn we er uitgekomen

ontgrendelen en de knop bedienen. Alleen dit deden we met de motor uit. Hij ging een stukje open.. daarna met los en weer naar achter doen
nog een stuk. Daarna maar de motor gestart. Zat geen beweging meer in. Is dit simpel op te lossen door een zekering te vervangen of kan er meer
aan de hand zijn ? De verkoper gaf zelf ook aan het dak al heel lang niet geopend te hebben. Hij begon er ook over dat de sensor van het dak stuk was.

Daarnaast waren er nog 2 min puntjes dat was dat de display waar alle errors op gegeven worden stuk was ( je zag wel dat er iets stond alleen was het niet goed leesbaar )
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/s ... 3-9-5.html <=- deze inmiddels gevonden. Is het ook mogelijk om alleen
de display te vervangen of is het 1 module wat in z'n geheel vervangen moet worden ?

Bij het rechter voorwiel merkte ik wat onbalans met het rijden. Denk dat het simpel weg opnieuw balanceren is maar is dit een probleem wat vaker voor komt ?

Bijvoorbaat dank.

BooGie
Geregistreerd lid

Re: 9-3 1998 Cabrio

Bericht door BooGie » di 04 jan, 2011 0:24

<=--- beter zoeken BooGie ! :D

na nog even zoeken via de zoekfunctie van het forum toch wat topics gevonden
viewtopic.php?f=37&t=82971&p=957602&hil ... ch#p957602" onclick="window.open(this.href);return false;

en nog wat meer topics over de micro switch.

Morgen maar weer even bellen met de verkoper... hoop dat het snel te fixen is...
Heb toch het Saab virus goed te pakken.

Herman W
Geregistreerd lid

Bericht door Herman W » wo 05 jan, 2011 17:37

Hallo Boogie,

voor de sid kun je ook op ebay kijken, prijs is daar ca. 50,- excl verzendkosten.

BooGie
Geregistreerd lid

Bericht door BooGie » wo 05 jan, 2011 19:07

Bedankt voor je tip.

Net ook gekeken... volgens mij zijn dat gereviseerde van Simon ( uit england ) waar veel post hier op het forum over gaan
Of zie ik dat verkeerd ?

Vrijdag gaat ik de cabrio ophalen het probleem van het dak was dat het hydraulisch systeem veelste weinig olie had.
Volgens de verkoper werkt het dak nu weer naar behoren.

Zodra ik hem heb opgehaald zullen er snel wat foto's volgen

Nevermind ( onderaan ) Please ring Simon on 07940 115506 if you have any questions or require any further information on removing your unit. <=-- ja dus :D

timpie
Geregistreerd lid

Bericht door timpie » wo 05 jan, 2011 20:46

BooGie schreef:Bedankt voor je tip.

Vrijdag gaat ik de cabrio ophalen het probleem van het dak was dat het hydraulisch systeem veelste weinig olie had.
Volgens de verkoper werkt het dak nu weer naar behoren.
Mogelijks wordt dit tekort aan hydrolische olie verklaard door (een) lekkende dakcilinder(s). Hopelijk niet, want vervanging kan een duit kosten.

verder, veel plezier met je uitstekende keuze.

BooGie
Geregistreerd lid

Bericht door BooGie » wo 05 jan, 2011 20:48

Is de dak cilinder degene die zich achter/onder de achterbank bevind ?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 05 jan, 2011 20:58

Nee, de dak cilinders die lekken zitten meestal links en rechts van de kap.
Je ziet deze als je de kap half open hebt staan (cover open en kap half open).

Als er een plasje in de zak ligt, en de aansluiting tussen cilinder en stang nat is is deze lek.
Mocht dat zo zijn heb ik denk ik nog wel ergens een cilinder liggen van een donor Saab, monteren is ook geen probleem, kunnen we evt samen even doen.

Die dingen kosten bij de dealer ong. 750 piek, dus dat is een leuk kortingspuntje ;)

Gr Gijs

BooGie
Geregistreerd lid

Bericht door BooGie » wo 05 jan, 2011 21:48

Vrijdag heb ik de cabrio in me bezit en zal er gelijk naar kijken.

Waar woon je mocht het eventueel zo zijn dat de cilinder(s) lekken ? <=--- BooGie ziet dat het onder je naam staat aan de rechter kant :D

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » za 14 jan, 2012 1:51

G-ice schreef:Nee, de dak cilinders die lekken zitten meestal links en rechts van de kap.
Je ziet deze als je de kap half open hebt staan (cover open en kap half open).

Als er een plasje in de zak ligt, en de aansluiting tussen cilinder en stang nat is is deze lek.
Mocht dat zo zijn heb ik denk ik nog wel ergens een cilinder liggen van een donor Saab, monteren is ook geen probleem, kunnen we evt samen even doen.

Die dingen kosten bij de dealer ong. 750 piek, dus dat is een leuk kortingspuntje ;)

Gr Gijs

Zou je hier een foto van kunnen plaatsen?
Bij voorbaat dank

Gr Bart

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » za 14 jan, 2012 10:59

Bij de proefrit melding "Verdeck prufen" tijdens het sluiten vlak voor het aantikken van de voorruit.
Bij aflevering waarbij de dealer eea uitlegde zelfde melding, maar normale werking en sluiting.
Als leek gedacht dat het ging om de melding dat je de vergrendeling kon gebruiken.
Ondanks maanden lang inleven op het forum, het controleren van de cilinders aan de zijkanten (half open kap), die
kurkdroog lijken vanochtend bij half geopende kap melding "Verdeck storung", schakelaar nogmaals bedienen en de kap ging verder open
Tijdens het opnieuw controleren van de cilinders, dak 3/4 open, zakte het laatste stuk dak vanzelf, dus zonder de bedieningsknop aan te raken.De afdekplaat bleef wel open staan.
Woensdag terug naar SAAB Terpstra, de afspraak staat.
Heb de auto zonder garantie gekocht, maar wel met de melding van dhr. Terpstra dat ze me in geval van wel coulant zijn.
Heb vertrouwen in Terpstra, een dealer zal toch zijn naam niet grabbel willen gooien, maar ik baal wel.
Dat het me niet lekker zit mag duidelijk zijn, mocht iemand hint hebben (wat zelf te controleren)....graag

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » wo 18 jan, 2012 11:42

microswitches controleren. Bij mij was er één te verbogen waardoor de indruk bestond (de auto dacht?) dat de tonneau cover niet gesloten was, en daarom bleef de achterkant omhoog staan. na het terugbuigen van de swichtes was het opgelost en sindsdien (1 jaar ongeveer) geen problemen meer gehad.
succes

Plaats reactie