Nieuw hier. 9 3 Vector gekocht

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Helmus
Geregistreerd lid

Nieuw hier. 9 3 Vector gekocht

Bericht door Helmus » za 10 mar, 2012 23:47

Hi,

ben nieuw hier. Had al wel wat op het forum zitten koekeloeren toen ik op zoek was naar een Caabje. Ik zocht een 'oud' model en liep zomaaar ineens tegen deze aan.

Afbeelding

Particulier gekocht, maar volledig dealer onderhouden. 3 Maanden geleden nog grote beurt gehad, banden, blokken, riemen, bij Fase in Alphen a/d Rijn. Ik heb gebeld met de dealer en ben keurig te woord gestaan en heb de onderhoudsgeschiedenis van de auto gekregen plus nog opmerking dat ze wel dachten dat de vorige eigenaar er zuinig mee omgegaan was: 'ik denk wel dat u hier een goede auto aan koopt, meneer'. Bovendien kreeg ik te horen dat ik met mijn 10000km per jaar pas eind 2013 voor een kleine beurt hoef langs te komen. Echt super service!

Auto ziet er goed uit. Ben blij met de geweldig mooie velgen. Kap is wat vlekkerig en gekreukt, die mag wel wat onderhoud hebben, lijkt me. Wat wel tegenvalt (ik had er al wat over gelezen) is de bladderende verf die hier en daar op knopjes en dashboard is te zien. Jammer hoor.

Komende tijd auto verder mooi maken.

groet,

Helmus

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Nieuw hier. 9 3 Vector gekocht

Bericht door carlsson » zo 11 mar, 2012 3:15

Welkom,
Veel plezier met je Caabje :O:

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 11 mar, 2012 9:28

Welkom in de club der zwarte cabrioridders, eh rijders. Ga je vast geen spijt van krijgen.
Voor de knopjes in de middenconsole is vervanging te krijgen, voor de radio-unit helaas niet.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » zo 11 mar, 2012 9:35

Welkom! En veel plezier met jouw Caab.Zelf ben ik sinds een maand eigenaar van een 9-3 2.0se en ook hier een nieuweling.Ik hoop er een hoop plezier aan te beleven en tot op heden is dat aardig positief.Mvrgr Jor

Helmus
Geregistreerd lid

Bericht door Helmus » zo 11 mar, 2012 20:57

shearwater schreef:Voor de knopjes in de middenconsole is vervanging te krijgen, voor de radio-unit helaas niet.
Kun je die knopjes los kopen? In mijn geval zijn er 3 knopjes 'kapot'. De knop AC, de knop Kleine Ventilator en de knop Kap open/dicht. Verder is de dashboard-'plank' op meerdere plekjes beschadigd. Maar ja, om er nou gelijk een hele nieuwe plank in te zetten... Denk er dan eerder aan om eea te schuren en te spuiten in kleur. :roll:

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 11 mar, 2012 22:31

Parts for Saabs heeft ze (of had ze), maar zijn nu out of stock. Of ze ooit weer komen... geen idee. http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2790" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2431" onclick="window.open(this.href);return false; afhankelijk of je verwarmde stoelen hebt of niet.. Wat bedoel je met dashboard plank? Als je de frontplaat bedoelt: die is ook niet heel duur wel nieuw te krijgen. Voor de op- en neerknop van de kap zul je wellicht het hele knoppenpaneeltje van de sloop moeten halen.

Helmus
Geregistreerd lid

Bericht door Helmus » di 13 mar, 2012 22:02

Ja, ik bedoel de frontplaat. Eerst maar 's kijken of het een beetje wil wennen. Ik zag vandaag dat in het donker de afgebladderde knopjes groen dooschijnen. Yèk! Mss wat zwarte verf op kleur maken en voorzichtig aanbrengen.

Iemand trouwens een idee waarom CUSTOMIZE blijft branden in mijn airco display? Hoort dat zo of kan het ook uit?
Afbeelding

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 23 mar, 2012 22:47

Gefeliciteerd met de mooie cabrio! Dat 'customize' op je ACC betekent dat er een bepaalde instelling is ingesteld - anders dan AUTO - die vanzelf gaat draaien zodra je de auto start. E.e.a. daarvan kun je instellen via de SID (costumize knopje en dan climate). Als je alles reset, zouden de letters weg moeten zijn.

Plaats reactie