kap openen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Sytske
Geregistreerd lid

kap openen

Bericht door Sytske » za 17 mar, 2012 21:58

Op een sloop heb ik een cabrio ontdekt waarvan de zijklepjes nog te gebruiken zijn. Maar om er bij te kunnen moet ik de kap aan de achterzijde openen en dat lukt niet. is er een handmatig te bedienen vergrendeling? De achterbank is er al uit maar daar is niets te vinden. Het gaat om het bouwjaar 1996.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: kap openen

Bericht door 72sonett3 » za 17 mar, 2012 22:42

Kofferdeksel kan wel open? Dan de vinyl 'zak' er vanuit de bagageruimte uithalen (snijden?), je kunt dan de plastic kap onder het vergrendelmechanisme losmaken en dan kun je de stangen van de vergrendeling los maken van de elektromotor (2 clipjes) en dan kan het kapdeel met de achterruit open/omhoog.

Als de motor van de vergrendeling nog OK is, heb ik daar wel belangstelling voor.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 18 mar, 2012 8:54

Sytske schreef: is er een handmatig te bedienen vergrendeling? De achterbank is er al uit .
heey
jawel die bediening is er wel en zit dus achter a bank
als je in de auto kijkt naar achter toe zie je een rechthoek doorkruipruimte (ik noem het maar zo ) in die linker hoek is een insnijding in de vilt gemaakt
graai daar in en je vindt de ontgrendeling (rode hendel )
mvg werner

Sytske
Geregistreerd lid

Bericht door Sytske » zo 18 mar, 2012 12:06

Over de rode handel had ik in andere berichten ook gelezen. Maar ik zag deze in eerste instantie niet zitten. Ik ga het van de week opnieuw proberen. Dank voor de info.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 18 mar, 2012 12:11

Ik zoek ook nog steeds een lampje in het zijpaneel achter, zitten die nog in die sloper?

Sytske
Geregistreerd lid

Bericht door Sytske » zo 18 mar, 2012 21:22

Il zal ernaar kijken en geef wel een berichtje.

Sytske
Geregistreerd lid

Bericht door Sytske » vr 23 mar, 2012 21:09

Vandaag terug geweest op de sloop. De hendel gevonden maar helaas: geen ontgrendeling. Ik kan er langs de kofferbak niet bij want de auto staat '1 hoog' en tegen een muur. De kap opensnijden vond de sloopbaas geen goed idee! Ik geef het dus maa op. Het lampje heb ik nog gevonden.

roanmarada
Donateur
Donateur

Bericht door roanmarada » za 24 mar, 2012 7:07

hoi,

welke sloperij? 900 of 9-3 en de kleur?

alvast bedankt

gr

Rob

Plaats reactie