Saab weer klaar voor de zomer!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
0240613
Geregistreerd lid

Bericht door 0240613 » wo 28 mar, 2012 6:10

Vandaag de Caab eens goed gewassen! Sta verbaasd van de staat van de auto (290.000 gelopen). Alleen is de "vloerbedekking" op bepaalde plaatsen slecht. Weet iemand of deze gelijk is aan de coupe versie? Een coupe met beige vloerbedekking staat hier nl. op de sloop in de buurt.

En in hoeverre is gekraak uit het interieur/dak/ramen gewoon bij deze auto? Ik irriteer me er altijd ziek aan. Iemand een paar tips om dit op te lossen?

shearwater
In memoriam †

Re: Saab weer klaar voor de zomer!

Bericht door shearwater » wo 28 mar, 2012 6:19

Cabrio's zijn nogal flexabiel in hun koetswerk, dit is een inherente eigenschap van dit soort auto's. Daarom heb je meer bijgeluiden in de sfeer van kraken en piepen dan bij dichte auto's. De recente modellen hebben er het minste last van, maar het is nooit helemaal weg.

0240613
Geregistreerd lid

Bericht door 0240613 » wo 28 mar, 2012 21:59

Wanneer ik open rij met de ramen "dicht" heb ik best wat geluiden die van het stuk plastic komen waar de voor en achter ruit elkaar raken. Waarschijnlijk is dit af te stellen. Heeft iemand die dit al eens zelf gedaan heeft wat tips?

Ook is de plastic afdekking bij de voorstijl aan de bestuurders kant verprutst door een microfoon van een carkit. Heeft iemand een goede liggen?

Kees

Garrett
Lid van verdienste

Re: Saab weer klaar voor de zomer!

Bericht door Garrett » wo 28 mar, 2012 22:02

Niet 9-3 specifiek maar in mijn vorige cabrio had dit te maken met de afstelling van de achterste zijruit. Die kon je aanpassen zodra je de binnenplaat eraf haalde. Dan werd eea duidelijk.

edit: ff gegoogle'd en kwam dit tegen: http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... -alignment" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie