Automatisch ramendicht
-
Ziener01
- Geregistreerd lid
Automatisch ramendicht
Ik ben van m'n VW gewend dat als ik het raamknopje (of bij de 9-3 cabrio het knopje voor alle ramen tegelijk) indruk, dat het raam dan automatisch open gaat. Dat gaat goed. Alleen bij de Passat gaat ie ook met 1x trekken weer dicht en bij Saab moet ik het knopje vasthouden (wat een ellende). Klopt dat? Bij VW is dat soms ook zo, als de accu is los geweest, maar dat kan je opnieuw inleren. Was benieuwd of dat bij de Saab ook kan.
-
bob_z
- Geregistreerd lid
Automatisch ramendicht
Volgens mij moest je daarvoor, fors, bijbetalen.
Als je bij je VW de auto open doet met de AB en die knop vasthoudt gaan al je ramen naar beneden en vice versa is bij SAAB ook niet het geval; gemiste kansen IMHO.
Als je bij je VW de auto open doet met de AB en die knop vasthoudt gaan al je ramen naar beneden en vice versa is bij SAAB ook niet het geval; gemiste kansen IMHO.
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Re: Automatisch ramendicht
Je bedoelt de one touch functie van de raambediening (dus niet op de CV button van de AB). Gaat inderdaad enkel omlaag en moet je vasthouden voor omhoog. Helaas.
-
Ziener01
- Geregistreerd lid
Ja, inderdaad de 'one touch' functie. Maar helaas. Nu dus op zoek naar de 'Komfort Blinker' dat bij 1 tik je richtingaanwijzer 3x knippert. Ook zo'n VW ding.
-
Helmus
- Geregistreerd lid
Werkt bij SAAB net zo, maar als er ooit iets tussen gezeten heeft, moet je 'm weer even 'inleren'. Dat doe je door het raam 2 keer op en neer te doen; dan klinkt er een piepje en is de handel gereset. Daarna met één aanraking, gaat het raam weer open en dicht. Als je het via de AB doet en je houdt het knopje ingedrukt, dan gaat zelfs je dak open als je naast de auto staat. Very cool. 
-
Ziener01
- Geregistreerd lid
Helmus, ik ga het morgen proberen, maar ik denk dat dat alleen voor het nieuwe type 9-3 geldt. Zeker die dakfunctie, lijkt me sterk dat ie van afstand de mechanische ontgrendeling die je zelf met de hand vanuit de auto moet doen kan overnemen 
-
Garrett
- Lid van verdienste
Bij de eerste generatie 9-3 is dat inderdaad helaas niet mogelijk. Jouw auto is van 2003, dan moet je denk ik één van de laatste van die serie hebben? Of is de Caab nog wat langer doorgegaan naast de SS
-
Helmus
- Geregistreerd lid
@Ziener01 Ik zag onder je bericht staan dat je Caab van 2003 is, net als de mijne. Ging er van uit dat je dan ook een nieuw model had, maar wschl heb je nog het vorige model; dat is meen ik ook in 2003 nog gemaakt. Dat zou een verklaring kunnen zijn, dat het bij dat model nog niet werkt. Bij de nieuwe wel.
-
Ziener01
- Geregistreerd lid
Hoi Helmus, ik ga het erbij zetten in mijn onderschrift, ik heb een ouwe (een van de laatste).