iemand ook bekend met deze cabrio??? 9-3 hirsch

Voor alle Saab cabrio rijders
Garrett
Lid van verdienste

Re: iemand ook bekend met deze cabrio??? 9-3 hirsch

Bericht door Garrett » za 07 apr, 2012 19:48

@carlsson: en toch koop ik liever van iemand die van het bestaan Hirsch afweet, dan van een 57-jarige bibliothecaresse die dagelijks 4km rijdt en pas bij 20.000km (als de SID dat zegt) naar de lokale garage gaat, die 10w50 ook goed genoeg vindt :fight_poke:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 07 apr, 2012 20:35

Nu hier al zoveel T7 (9.3) drama's gelezen, dat ik het niet kan nalaten er toch ff op te wijzen.
Daarnaast 280 pk dit type motor is toch wat veel van het goede, zeker voor een cabrio.
Zowel de tractie op de vooras als de torsie van de carrosserie zijn niet de sterke punten van een Saab 900NG/9.3 cabrio.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » za 07 apr, 2012 20:35

AeroR schreef:Jammer dat het interieur niet mee vervangen is (Aero look buiten, maar niet binnen)
Aan de prijs voor een niet originele Aero, wel fijne km stand hetgeen een nadeel kan zijn bij deze t7 blokken ivm BS
Ja, dat is inderdaad zonde, hoewel de lederen deurpanelen van de Aero er wel in zitten? Of noemen wij dit de aniversary panelen, dat zie ik niet zo goed. Die van de Aero hebben wat krakkelé-look en deze lijken glad. Ook al zijn het de standaard lederen SE stoelen, ze zien er wel erg netjes uit. Dat SID display is inderdaad een bekend euvel, maar voor € 100 opgelost. Verder ziet de auto er netjes uit, maar ik vind deze prijs meer passen bij een Aero.

Bij mijn huisdealer in Oud-Beijerland staat deze 9-3 Caab Aero te koop in het blauw. Die is wel wat duurder, maar dan heb je in ieder geval een echte Aero met bijbehorend interieur en kofferbak spoiler en slechts een ton op de teller. Voor 2k minder hebben ze daar ook deze zilveren 9-3 Caab Aero. Dat is hetzelfde verhaal als bij de blauwe. Dat is een overweging. Hoewel de Hirschvelgen erg gaaf zijn, zie ik verder geen voordelen van deze auto. Ik heb deze twee alternatieven geplaatst om te laten zien wat je voor een echte nette Aero cabriolet betaalt. Die velgen zou je dan nog ergens kunnen opzoeken en geloof mij, die originele Aero's zijn snel zat ;)

Toevallig had ik nog een Aero en een SE lederen stoel staan. Dus heb net even snel een foto gemaakt. Links zie je de Aero stoel en rechts de SE stoel. Het is wel prettiger om de Aero stoel te hebben met veel PK's :P Plus, die Aero stoelen zijn elektrisch verstelbaar met geheugen, de SE stoelen in 99% van de gevallen niet.

Afbeelding

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » za 07 apr, 2012 20:48

280 pk dit type motor is toch wat veel van het goede
Da's natuurlijk onzin! 280 pk uit een 2.0t kan prima, mits verstandig gedaan en daarna met verstand bereden.
Hirsch verdenk ik ervan dat ze het spelletje aardig doorhebben en wat de berijder er mee heeft gedaan... Tja, da's van hieruit niet te zeggen.
Tuurlijk is het een fors vermogen voor een Caab, maar hoeft echt geen probleem te zijn!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 08 apr, 2012 0:05

Is al aardig wat bij een 9.3 Sport met een moderne 2.0 liter benzine motor en die steek wat beter in elkaar en beschikt over uitstekende termische eigenschappen :wink:

bolfvariant
Geregistreerd lid

Bericht door bolfvariant » zo 08 apr, 2012 10:00

bedankt voor de info allemaal , zal de mail van de eigenaar wel verwijderen wil er geen problemen met veroorzaken .
maar denk dat ik toch verder zoek naar een andere cabrio en dan daar mijn eigen draai aan toegeven zoals velgen en verlagen

dus als iemand nog een mooi cabrio weet let me now

zal het forum ook nog wel even door spitten leuk forum dit :bluethumb:

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » zo 08 apr, 2012 10:09

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » zo 08 apr, 2012 11:01

Dat is wel weer een 9-3SS, dus moderner, maar ook een tikje duurder. Het is een kwestie van smaak. Ik ben zelf meer van de 900classic en 9-3OG qua Caab's.

Maar misschien belangrijker bolfvariant, ik zou het volgende even doen voor je een SAAB koopt... Je gaat naar je vrouw en verteld haar dat je een minnares hebt, print dit bericht (met datum) uit als bewijs dat het opzet was om scheidingen te voorkomen. Als ze relatief luchtig reageert en het binnen een week weer naast je slaapt, dan ben je klaar voor een SAAB... Want als je daar eenmaal aan begint, dan is een minnares er niets bij :mrgreen:
Tip 2: Leeg je schuur/berging/zolder; want na komst van de SAAB heb je ineens genoeg onderdelen liggen om er nog drie te bouwen ;) Gebeurt vanzelf.

bolfvariant
Geregistreerd lid

Bericht door bolfvariant » zo 08 apr, 2012 11:11

Niels83 schreef:Dat is wel weer een 9-3SS, dus moderner, maar ook een tikje duurder. Het is een kwestie van smaak. Ik ben zelf meer van de 900classic en 9-3OG qua Caab's.

Maar misschien belangrijker bolfvariant, ik zou het volgende even doen voor je een SAAB koopt... Je gaat naar je vrouw en verteld haar dat je een minnares hebt, print dit bericht (met datum) uit als bewijs dat het opzet was om scheidingen te voorkomen. Als ze relatief luchtig reageert en het binnen een week weer naast je slaapt, dan ben je klaar voor een SAAB... Want als je daar eenmaal aan begint, dan is een minnares er niets bij :mrgreen:
Tip 2: Leeg je schuur/berging/zolder; want na komst van de SAAB heb je ineens genoeg onderdelen liggen om er nog drie te bouwen ;) Gebeurt vanzelf.
haha bedankt voor de tips , maar heb al een schuur vol audi onderdelen wou nu echt iets anders dan een golf cabrio heb er 3 gehad maar vond de caab z,n mooi model sprak mij echt aan .
beetje optisch aan pakken vind ik leuk , heb mijn audi a6 ook wat verfraaid met oem bumperset luchtvering velgen over laten komen uit Amerika dak een kleurtje gegeven enzovoort .
dus als er nu straks een cabrio op het erf staat kan ik het toch niet laten om hem wat verlagen en een set wielen te plaatsen .

Plaats reactie