bouwjaar??
-
jor
- Geregistreerd lid
bouwjaar??
Hoe kom ik er achter welk bouwjaar mijn caab is.Ik wil er een trekhaak aanschroeven maar de bestelde paste bijna
.Ik heb dus maar een garage gevraagd om er een onder te zetten en...weer mis.De cabrio staat in 1999 op eerste toelating en eerste afgifte in mei 2003.Het zal wel een geimporteerde zijn en misschien wel ouder dan bovenstaande gegevens.Wie kan mij verder helpen?Vrgr Jor
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: bouwjaar??
Aan het chassi-nummer kun je precies achterhalen wanneer hij is gebouwd, staat meestal ook in het instructieboekje hoe je die code moet ontcijferen. Anders kan elke Saabservice je dat vertellen.
Waarschijnlijk dus 1999 of tweede helft 1998, als hij begin 1999 voor het eerst is afgeleverd.
Modeljaren beginnen bij Saab meestal na de zomer vakantie, dus MY 1999 in de tweede helft van 1998
Waarschijnlijk dus 1999 of tweede helft 1998, als hij begin 1999 voor het eerst is afgeleverd.
Modeljaren beginnen bij Saab meestal na de zomer vakantie, dus MY 1999 in de tweede helft van 1998
-
Garrett
- Lid van verdienste
Maar heb je een trekhaak voor een '99-er of een '03-er gekocht?
Als eerste toelating 1999 is, dan zal het bouwjaar (modeljaar) '99 (jan-sep) of 2000 (sep-dec) zijn.
Hij is hooguit in '98 gebouwd als die in december gebouwd is maar in januari op kenteken is gezet. Dan is het nog een modeljaar 1999.
MY99 of MY00 zal voor de trekhaak toch geen verschil uitmaken?
Als eerste toelating 1999 is, dan zal het bouwjaar (modeljaar) '99 (jan-sep) of 2000 (sep-dec) zijn.
Hij is hooguit in '98 gebouwd als die in december gebouwd is maar in januari op kenteken is gezet. Dan is het nog een modeljaar 1999.
MY99 of MY00 zal voor de trekhaak toch geen verschil uitmaken?
-
jor
- Geregistreerd lid
De 2 trekhaken(die inmiddels weer retour zijn),daar zit een strip opgelast die een aantal graden schuin zit tov de rest .Dat strookt niet met de voorgeponste gaten in de kofferbak.De trekhaken zijn besteld op het kenteken .Ik zal met het chassisnummer op pad gaan.Bedankt voor de reacties.Vrgr Jor.
-
Gerard Nijenbrinks
- Geregistreerd lid
Je chassis nummer (VIN) kun je hier invoeren en dan weet je alles:
http://saabvin.com/index.php
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard
-
jor
- Geregistreerd lid
Dank je wel Gerard!Ik ben er nu achter,dat bj 99 is en in Finland gebouwd.Nu nog een welstand knobbel zien te scoren
.
-
Gerard Nijenbrinks
- Geregistreerd lid
Het zou best kunnen dat we zo'n beetje dezelfde auto hebben Jor,
In ieder geval is die van mij ook in 1999 gebouwd en komt hij ook uit Finland (of kwamen alle 9-3 Cabrio's in die periode uit Finland; ik geloof het wel hè?) http://www.saabhistory.com/2006/11/12/s ... n-finland/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zag je een topic posten over black sludge, ging dat over je 1999 Cabrio? Volgens mij heeft je 9-3 Cabrio een 204 / T5 motor die (nog) geen last hadden van vastlopen door black sludge... Welk type motor er precies in je auto zit kon je ook uit het VIN opmaken.
Mijn Caab heeft een 2.0 FPT 204R / T5 motor met 200 pk (code P in het VIN), en dit is hem:

Groet,
Gerard
In ieder geval is die van mij ook in 1999 gebouwd en komt hij ook uit Finland (of kwamen alle 9-3 Cabrio's in die periode uit Finland; ik geloof het wel hè?) http://www.saabhistory.com/2006/11/12/s ... n-finland/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zag je een topic posten over black sludge, ging dat over je 1999 Cabrio? Volgens mij heeft je 9-3 Cabrio een 204 / T5 motor die (nog) geen last hadden van vastlopen door black sludge... Welk type motor er precies in je auto zit kon je ook uit het VIN opmaken.
Mijn Caab heeft een 2.0 FPT 204R / T5 motor met 200 pk (code P in het VIN), en dit is hem:

Groet,
Gerard
-
jor
- Geregistreerd lid
Hoi,Gerard.Op de spoiler na die op jouw auto zit lijken ze idd tweelingen .Ik denk wel,dat er bij mij maar 130 pk onder de hood zit.Dat BS gebeuren lijkt mee te vallen.Na het reinigen van het kleppendeksel zijn gisteren alle olieen vervangen en het carter bekeken met een endoscoop.De nieuwe motorolie ga ik wat eerder verversen in de hoop dat ik eventuele vervuilingen kwijtraak.Jouw car ziet er goed uit hoor.Ik heb nogal wat krasjes op de auto zitten en daar zal ik ook ooit aan beginnen.Goed weekend /Jor
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Meestal ook terug te vinden op het E-label aan je gordelGerard Nijenbrinks schreef:Je chassis nummer (VIN) kun je hier invoeren en dan weet je alles:
Groet,
Gerard
-
Gerard Nijenbrinks
- Geregistreerd lid
Daar keken ze bij het RDW ook op inderdaad.bart1963 schreef: Meestal ook terug te vinden op het E-label aan je gordel
Gerard
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
als-ie geïmporteerd is moet er op de nederlands papieren een 'datum eerste toelating' vermeld staan. aan de hand daarvan kan je uitvogelen wat het bouw-/modeljaar is.
-
Gerard Nijenbrinks
- Geregistreerd lid
Daar moet je een beetje mee uitkijken Jungleman. Op mijn kenteken staat eerste toelating '15-11-2000' maar die auto is in 1999 al gebouwd. En juist tussen 1999 en 2000 zitten er (in ieder geval motorisch - T5 > T7) grote verschillen.Jungleman schreef:als-ie geïmporteerd is moet er op de nederlands papieren een 'datum eerste toelating' vermeld staan. aan de hand daarvan kan je uitvogelen wat het bouw-/modeljaar is.
Gerard