Tips&Trics Saab Cabrio
-
herohavenga
- Geregistreerd lid
Tips&Trics Saab Cabrio
Gisteren mijn eerste Saab Cabrio gekocht? Ik ben er helemaal blij mee, maar voel me nog wel Saabrio-groentje. Daarom zijn jullie Tips&Trics over Saab Cabrio uit 1998 van harte welkom. Hoe onderhoud ik mijn kap? Kan ik er mee door de autowasstraat? En alles over de do's en don'ts.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Re: Tips&Trics Saab Cabrio
Proficiat met de aanwinst, nu nog een beetje droog weer!
Geen idee of een (moderne) cabriokap wasstraatbestendig is, de mijne(classic cabrio) alvast niet maar is nog in de écht groene fase - daar is de groene-zeep uit de fles (de variant mét de glycerine) in combinatie met de schoen-uitpoetsborstel en veel vrije tijd goed voor...
Beter niet direct met een hogedrukspuit erop spuiten.
Geen idee of een (moderne) cabriokap wasstraatbestendig is, de mijne(classic cabrio) alvast niet maar is nog in de écht groene fase - daar is de groene-zeep uit de fles (de variant mét de glycerine) in combinatie met de schoen-uitpoetsborstel en veel vrije tijd goed voor...
Beter niet direct met een hogedrukspuit erop spuiten.
-
ingka
- Donateur (2x)

1-2x per jaar goed (laten) poetsen en lak sealen enKan ik er mee door de autowasstraat?
gewoon standaard was programma, bij voorkeur borstelloos en zonder was, wax of andere zooi gaat prima.
-
Helmus
- Geregistreerd lid
Echt een slecht en weinig doordacht advies.ingka schreef:gewoon standaard was programma, bij voorkeur borstelloos en zonder was, wax of andere zooi gaat prima.
De meeste wasstraten werken met aggressieve vuilloswekers, aggressieve zeepsoorten en zeer hoge waterdruk. Allemaal argumenten om je cabrio NIET in de wasstraat te zetten. Je kap is van huis uit geimpregneerd en is een zorgvuldig weefsel. Daar ga je niet met 'tig' Bar overheen spuiten en je reinigt het uitsluitend met MILDE reinigers; niet met zeep. Zeepresten in je kap zijn een fijne voedingsbodem voor algen en ander groen gedoe. Als je er al met zeep of shampoo op komt, spoel het dan heel goed uit.
Als er ergens staat dat een cabrio wasstraat-bestendig is, dan bedoelen ze dat je kap er niet 'kapot' uit komt en dat het water 'buiten' de auto gebleven is. Fijn, maar dat is niet de 'bestendigheid' die je wilt als je verstandig met je kap om gaat en er een lange levensduur uit wilt halen.
In casu zou ik ook zeggen: 'Google is your friend'. Sites die verstand hebben van cabriokappen en -reiniging vertellen grosso modo wat ik hierboven heb staan. Doe er je voordeel mee.
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Google kan, SAAB forum is beter.
NIET DOOR DE WASSTRAAT
Lees bv DIT TOPIC eens door.
Gewoon 2 a 3 x per jaar met Driehoek vloeibare groene zeep je dakje
insoppen en met veel water afspoelen (niet de Karcher).
En verder is echt alles te vinden of te vragen op dit forum, niets is te gek.
Zit hier ook pas een paar maanden maar de know how hier is gigantisch, net zoals de
hulpvaardigheid.
Heb je al plaatjes van je aanwinst
NIET DOOR DE WASSTRAAT
Lees bv DIT TOPIC eens door.
Gewoon 2 a 3 x per jaar met Driehoek vloeibare groene zeep je dakje
insoppen en met veel water afspoelen (niet de Karcher).
En verder is echt alles te vinden of te vragen op dit forum, niets is te gek.
Zit hier ook pas een paar maanden maar de know how hier is gigantisch, net zoals de
hulpvaardigheid.
Heb je al plaatjes van je aanwinst