Zieke Caab

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Zieke Caab

Bericht door blue city » di 27 mar, 2012 22:15

;-(+ ;-(+

Afgelopen zaterdag heeft Jeroen mijn Caabje opgehaald. Helaas blijkt hij zieker als verwacht. Veel dingetjes mis. Lekke keerringen, versnellingsbak niet ok. Rookt meer als zijn baas enz. Koppeling, drukgroep en druklager ook niet meer fris. ;-(+
In (heel) goed overleg met Jeroen is besloten om niet meer ter repareren, maar om tot transplantatie van een ander blok en versnellingsbak over te gaan. Jeroen heeft mij beloofd om foto's van dit "projectje" te fotograferen en op dit topic te zetten.

dus nog ff wachten met :O: :O:

En op de Ambulance van Jeroen,let op de rook

Afbeelding

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Zieke Caab

Bericht door Robbert » di 27 mar, 2012 22:57

Beterschap!

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » wo 04 apr, 2012 20:36

de motor en bak zijn er uit en het nieuwe gaat er vanavond in
morgen zal ik een foto maken van het spul
groeten Jeroen

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » do 05 apr, 2012 22:17

:D

Vandaag bij mijn zieke Caabje op visite geweest bij Jeroen. Gelukkig heeft het niet tot een volledige transplantatie hoeven komen. Vervangen moesten worden de koppeling en drukgroep, de koppakking, de turbo, gescheurd uitlaatspruitstuk en de drijfstanglagerschalen. Verder links en rechts nog wat pakkingen en keerringen.Al met al niet te weinig, maar ja ik wil mijn Caabje graag aan de rol houden.
Overigens, hoezo heeft een T5 geen last van BS. De mijne was toch echt een slachtoffer.

BTW Ik stam uit de tijd van de Fordjes Capri, Taunus en Cortina en VW kever. Ik heb meerdere gehad. Deze kon ik altijd aan de praat houden met een hamer, bahco en een schroevendraaier. Ik ben er echt achter gekomen dat ik van dat "moderne" gedoe weinig of niets weet. Wat ik vanmiddag in 1,5 uur van Jeroen geleerd heb is erg waardevol voor me. :D :shock:
Dit heeft me doen denken ( :D :D jaja) Kunnen we niet eens een dagje bedenken bij bv Jeroen, als hij dat wil tenminste, om eens een meetje te houden. Dan niet alleen techniek en onderhoud, maar ook controlepunten, cosmetisch onderhoud en uitwisselbaarheid van verschillende onderdelen van Saab modellen. Dreuge Grunneger worst neem ik mee. En niet alleen Caab maar liefst alle modellen.
bv Ik had me agelopen week verheugd op een aero setje interieur voor mijn Caab ;-(+
Als er meer mensen zijn die hier voor voelen dan graag, kom ik er binnenkort in een ander topic op terug.

Misschien wil er zelfs iemand komen die dat f****** Eagle alarm van me het zwijgen wil opleggen.

binnenkort met mijn Caabje :O: :O:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 05 apr, 2012 23:14

ik ga morgen met een 'Leusder afvaardiging' naar Jeroen, en ik ben benieuwd wat ik daar aantref!

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » vr 06 apr, 2012 20:57

we kunnen wel een keer een dag prikken voor techniek en onderhoud zo dat je het zelf kan leren
zo dat je de basis dingen zelf kan doen schild veel gel op jaar basis
zou leuk zijn dat er dan meer zijn
groeten Jeroen

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » za 07 apr, 2012 12:50

Beterschap. Mijn "Nena" zit ook voor de paasdagen in het ziekenhuis. Heb als troost een 9-3 Caab meegekregen, hoewel die ook erg lief is maak ik mij toch zorgen om mijn eigen Nena. Veel sterkte in deze donkere Paasdagen.

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » zo 08 apr, 2012 0:08

heb niet heel veel foto"s kunnen maken
hier de bak die er nu in zit
Afbeelding
hier is het blok mooi kaal
Afbeelding
hier word het al weer wat
Afbeelding
groeten Jeroen

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » zo 08 apr, 2012 14:47

Ha Jeroen, harstikke leuk dat jij hier aan mee wilt doen bij jou in Rutten. Rutten ligt tenslotte ook een stuk centraler dan Oost Groningen. Ik denk dat die afstand voor veel medeforummers uit de Randstad en het Midden v/h land net iets teveel van het goede is.
Hoe gaan we verder? Plaats jij een topic of moet ik dat doen, en heb jij een datum in gedachten?

En mede forummers, zijn er nu op voorhand al meer liefhebbers voor zo'n dag in Rutten? :?: :?:
Gaat niet alleen om filters enz., maar ook vervanging van bv. Koplampruitenwissermotoren, Radio in/uitbouw enz. En wat er nog meer komt.

:O: :O:

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » zo 08 apr, 2012 14:53

ik zou zegen maak er maar wat moois van datum maakt niet heel veel uit bij mij het is even kijken eerst wanneer iedereen kan en hoe veel vraag er is
plaats de vraag maar bij
viewforum.php?f=52" onclick="window.open(this.href);return false;

het zal wel een zaterdag worden
groeten Jeroen

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » zo 08 apr, 2012 16:43

Niels83 schreef:Beterschap. Mijn "Nena" zit ook voor de paasdagen in het ziekenhuis. Heb als troost een 9-3 Caab meegekregen, hoewel die ook erg lief is maak ik mij toch zorgen om mijn eigen Nena. Veel sterkte in deze donkere Paasdagen.
Niels bedankt, die van mij heb ik ook een naam gegeven, maar is niet echt netjes. Omdat Caabje voor mij nogal wat eigenaren heeft gehad, noem ik haar (netjes gezegd) vrouw van onaanvaardbaar lichte zeden.
BTW ik heb een nieuw topic geopend op Saab meetings en ritten over een Techniek en onderhouddag bij Jeroen.
Hier probeer ik bij te houden hoe het met mijn zieke Caabje afloopt.

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » di 10 apr, 2012 12:32

de caab rijd weer lekker nu de achter remmen nog een een andere koppelings kabel en dan kan hij weer lekker de weg op :D

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 10 apr, 2012 12:38

:D :D

:applause: :applause: beerchug:
Ik ben harstikke benieuwd

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 11 apr, 2012 20:32

:D :D

Net kontakt gehad met Jeroen. Caabje is uit de ziekenboeg beerchug: Vrijdag ophalen, en dan ff een revalidatieritje naar Oost Groningen. Lekker kalm aan, en als het enigszins wil topless :D :D

nog 2 nachtjes slapen :O: :O:

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » vr 13 apr, 2012 19:38

Vandaag mijn Caabje bij Jeroen in Rutten opgehaald. Wow, wat een verschil. Rijdt weer als een trein (iets sneller) Heb haar nog niet echt de sporen gegeven, maar dat komt nog wel. :O: En helaas niet topless, 't was nou niet echt droog. Piet! ;-|+
De komende dagen moet Caabje nog revalideren, verwend worden met een nieuw laagje Carnauba Wax en het interieur lekker opknappen. Hopen op mooi weer dan maar. Over een week of 4 voor controle naar Rutten voor de laatste fine tuning, en dan ga ik mooi de zomertijd in.

Jeroen, bedankt, en voor controle komen is geen straf hoor. Lekkere koffie en cake met een toefje slagroom. :applause: :applause:
Sylvia, ook jij bedankt. Mijn schoonzus vond het ook heel leuk, vooral die klets over de kleintjes. :D
Oh ja, Jeroen heeft ook mijn nieuwe radio er nog ff ingezet. Een originele Saabradio van de week gescoord bij forummer bbep, waarvoor ook dank.
Zo, alweer aardig thuis.
Afbeelding
Heb nu waarschijnlijk wel mijn nick verraden haha.

Plaats reactie