Vandaag bij mijn zieke Caabje op visite geweest bij Jeroen. Gelukkig heeft het niet tot een volledige transplantatie hoeven komen. Vervangen moesten worden de koppeling en drukgroep, de koppakking, de turbo, gescheurd uitlaatspruitstuk en de drijfstanglagerschalen. Verder links en rechts nog wat pakkingen en keerringen.Al met al niet te weinig, maar ja ik wil mijn Caabje graag aan de rol houden.
Overigens, hoezo heeft een T5 geen last van BS. De mijne was toch echt een slachtoffer.
BTW Ik stam uit de tijd van de Fordjes Capri, Taunus en Cortina en VW kever. Ik heb meerdere gehad. Deze kon ik altijd aan de praat houden met een hamer, bahco en een schroevendraaier. Ik ben er echt achter gekomen dat ik van dat "moderne" gedoe weinig of niets weet. Wat ik vanmiddag in 1,5 uur van Jeroen geleerd heb is erg waardevol voor me.
Dit heeft me doen denken (

jaja) Kunnen we niet eens een dagje bedenken bij bv Jeroen, als hij dat wil tenminste, om eens een meetje te houden. Dan niet alleen techniek en onderhoud, maar ook controlepunten, cosmetisch onderhoud en uitwisselbaarheid van verschillende onderdelen van Saab modellen. Dreuge Grunneger worst neem ik mee. En niet alleen Caab maar liefst alle modellen.
bv Ik had me agelopen week verheugd op een aero setje interieur voor mijn Caab
Als er meer mensen zijn die hier voor voelen dan graag, kom ik er binnenkort in een ander topic op terug.
Misschien wil er zelfs iemand komen die dat f****** Eagle alarm van me het zwijgen wil opleggen.
binnenkort met mijn Caabje