dak handmatig openen maar hoe

Voor alle Saab cabrio rijders
H.Geertsema
Geregistreerd lid

Re: dak handmatig openen maar hoe

Bericht door H.Geertsema » zo 22 apr, 2012 19:55

72sonett3 schreef:Maar het probleem is dat je pas bij die achterruitontgrendeling kan als de achterruit al ontgrendeld is... catch 22.
Dat klopt, maar als de kap open is, dan is die dus ontgrendeld.

Is de kap gesloten (en vergrendeld) en wil je hem graag openen, dan kun je bij de kofferbakscharnieren met een zaklamp en een schroevendraaier gaan zitten pielen om de pennen los te maken 8).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 22 apr, 2012 20:05

H.Geertsema schreef:.. maar als de kap open is, dan is die dus ontgrendeld.
Maar de kap is niet open, daarvoor wil je juist de handbediening gebruiken... :)
Is de kap gesloten (en vergrendeld) en wil je hem graag openen, dan kun je bij de kofferbakscharnieren met een zaklamp en een schroevendraaier gaan zitten pielen om de pennen los te maken.
Dat bedoel ik, dan moet je dus via het kofferdeksel of het skiluikje achterin zien te komen en dan nog binnen de vinyl zak waar het hele dak in wegklapt.

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » zo 22 apr, 2012 20:17

Yep, in de kofferbak en dan via de kofferbakscharnieren in de zak gaan zitten hannesen met je lampje en schroevendraaiertje.
Zelf heb ik de zak een stukje ingeknipt, dan gaat het nog vrij gemakkelijk :shock:.

Johanna
Geregistreerd lid

Bericht door Johanna » ma 23 apr, 2012 1:25

Hallo

Er komt dus iets meer bij kijken dan dat ene handeltje, als iemand eruit is hoe precies, dan lees ik het graag, zodat ik het in nood kan gebruiken en ook weet hoe.

Mijn dank, Johanna

Plaats reactie