Wie kan schakelbak van mijn 900 cabrio Aero'93 maken?..
-
nick36
- Geregistreerd lid
Wie kan schakelbak van mijn 900 cabrio Aero'93 maken?..
Saab 900S Aero cabrio van 1993, schakelbak bijna ten einde. Wie kan hem maken of revisie?.......Help..help!!!
-
tonke40
- Donateur (10x)

Re: Wie kan schakelbak van mijn 900 cabrio Aero'93 maken?..
Gelet op de afstand zou ik je wel kunnen helpen.Waarom denk je dat de bak is overleden ?
-
JaapVanDerWeele
- Geregistreerd lid
Overigens Ton ....... jouw bak heb ik ondertussen onder m'n 900 Classic Aero liggen ...... prima! Dank.
-
tonke40
- Donateur (10x)

Dacht dat je dat karwei eerst ergens in September had geplanned , maar fijn te horen dat e.e.a. goed is verlopen.
-
nick36
- Geregistreerd lid
Ik denk dat de versnellingsbak stuk is omdat hij vaker uit de versnelling valt terug naar stationair.
Voornamelijk als ik in de vierde ben.
Met achteruitrijden blokeerd hij soms.
En Ik kan niet altijd in de vijfde komen.
En als ik naar de vierde ga hoor je'm een beetje janken.
Misschien moest ik maar eens kijken of er wel olie in de versnellingsbak zit.
Het zou natuurlijk kunnen dat daarna niemand voorheen naar gekeken heeft en zo'n wagen is toch al 20 jaar oud.
Voornamelijk als ik in de vierde ben.
Met achteruitrijden blokeerd hij soms.
En Ik kan niet altijd in de vijfde komen.
En als ik naar de vierde ga hoor je'm een beetje janken.
Misschien moest ik maar eens kijken of er wel olie in de versnellingsbak zit.
Het zou natuurlijk kunnen dat daarna niemand voorheen naar gekeken heeft en zo'n wagen is toch al 20 jaar oud.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

schijnt dat dit ook de meest voorkomende reden is waarom de bakken van die leeftijd kapot lopennick36 schreef:Misschien moest ik maar eens kijken of er wel olie in de versnellingsbak zit.
geen pijlstok geen controle
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Misschien een keer opnieuw afstellen? Als een bak dood gaat zal hij denk ik eerder bijgeluiden gaan geven dan uit zijn versnelling ploppen.
-
JaapVanDerWeele
- Geregistreerd lid
Ja klopt Ton, maar ik was het meer dan zat dat ik niet of nauwelijks meer kon terugschakelen ......... dus toch maar gelijk gedaan.tonke40 schreef:Dacht dat je dat karwei eerst ergens in September had geplanned , maar fijn te horen dat e.e.a. goed is verlopen.