cabrio en onweer?

Voor alle Saab cabrio rijders
9000fan
Geregistreerd lid

Re: cabrio en onweer?

Bericht door 9000fan » ma 30 apr, 2012 16:19

sb129h schreef:Gunar z'n verhaaltje heeft zich ergens in Brabant afgespeeld, vorig jaar of het jaar ervoor.
Ik bedoel niet dat het niet waar is hoor, maar ik vind dat Gunar het altijd zo mooi kan vertellen ! :lol:
Hoe komt hij erop denk ik dan ! :roll:

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » ma 30 apr, 2012 16:21

't Is een gave! :lol:

Johanna
Geregistreerd lid

Bericht door Johanna » ma 30 apr, 2012 16:49

Hallo

Was dat verhaal niet waar??
Ga maar boek schrijven dan, het was zeer overtuigend, en had best gekund!
:D

Johanna

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 30 apr, 2012 20:32

Johanna schreef:... een stuk bouwland moet gewoon geploegd kunnen worden, ...
wie was er nu fout, de eigenaar van de leiding of de boer?
Dat ligt er aan wanneer zich dat afspeelde, als het na 2011 was en de boer ploegde dieper dan 0,5 m dan had hij een KLIC/WION melding moeten doen; http://www.kadaster.nl/window.html?inho ... arier.html
Het blijft natuurlijk altijd een spannend verhaal voor aan de bar...

Voor particulieren geldt ook dat je een melding moet doen als je met een graafmachine gaat graven, met een schop hoeft het niet.

Ze zijn erg streng geworden met die meldingen, er is al eens een circus beboet omdat ze lange stalen haringen voor de circustent in de grond sloegen zonder KLIC melding.

Johanna
Geregistreerd lid

Bericht door Johanna » ma 30 apr, 2012 20:50

Hallo

Dank voor de uitleg, werk je bij het KLIC? :D
Ik ken het KLIC wel, maar niet alles is er bekend, hoor, toen het huis is gekocht en we aanklopten bij hun wegens aanleg nieuwe riolering was er nul komma niks bekend, huis is 100 jaar oud, en de meeste leidingen waren niet eens 20 jaar oud toen. Dus inmiddels al veel zelf in kaart gebracht. Hier ligt door het land hiernaast een pers-leiding voor het riool, maar allemaal zodanig diep dat men nergens last van heeft, wordt toch elk jaar goed geploegd. Oh, en er loopt uiteraard gas, telefoon, roilering en water...

Hoe komen we nu op ploegen, eigenlijk, was ik niet van plan te gaan doen met mijn Caab.... :D

Johanna

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » ma 30 apr, 2012 21:16

:D :D
Klic tekent leidinkjes ook wel es op de verkeerde kant van de straat in, zelfs in nieuwbouw. Au. Of een aannemer maakt een "foutje"
Wat ploegen betreft: goeie tuning, goede bandjes, met Drentse zandgrond? Moet een Caabje kunnen doen toch? Niet op Groninger klei proberen denk ik. :-P+ :-P+

:O: :O:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 30 apr, 2012 21:17

:offtopic:
Johanna schreef:... werk je bij het KLIC?
Nee, bij de waterleiding... en 'vroeger' heb ik veel bodemonderzoeken gedaan waarbij we steeds KLIC meldingen moesten doen.
we aanklopten bij hun wegens...
Bij hen... :)
Sinds een paar jaar is er de 'Wet informatie-uitwisseling ondergrondse netten' WION, netbeheerders zijn verantwoordelijk voor het juist aangeven van de ligging van hun kabels en leidingen, maar als je schade veroorzaakt zonder melding dan ben jij zelf aansprakelijk en je verzekering betaalt dan zeer waarschijnlijk ook niets.

Johanna
Geregistreerd lid

Bericht door Johanna » ma 30 apr, 2012 21:28

Hallo

Oke, bij hen, geen hun.

Huis is in 1990 gekocht, en wegens aanleggen tuin wilden we graag voor zekerheid weten waar alle leidingen lagen, we kregen toen keurig een plattegrond met niks erop, was niets bekend, blijft toch vreemd? Gasleiding (mantelbuis) is 2 jaar geleden verplicht door gemeente vervangen, hebben halve tuin om moeten graven... Ook daar was niets echt bekend, dus je begint maar bij de meterkast. Hoe kan dat dan? Idem toen er riolering werd aangelegd, ongeveer 10 jaar geleden. Lees net dat het zelfs met nieuwbouw niet altijd goed gaat, wat wil je dan met iets van 100 jaar oud?

Of onontgonnen Drents gebied? Ha ha

En ploegen had ik liever met mijn oude Landcruiser gedaan :D Heb zelfde de oprit bij huis moeten verharden, de Saab kon de modder na een flinke regenbui niet aan...

Johanna

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 01 mei, 2012 18:04

72sonett3 schreef:
gunar schreef:Eens meegemaakt dat een boer goed diep ging ploegen.
Had nooit van het KLIC gehoord zeker...
Daar had ie geen benul van ! Hoeveel loonwerkers zouden dat raadplegen voordat ze - uberhaupt - aan de slag gaan met dit soort werkzaamheden.
Neem wel aan dat het geraadpleegd wordt, verstandig is, bij leggen van nieuwe afwatering, drainage.

Op hetzelfde stuk land lag nog meer. Diep in de grond, zeer diep, meer dan 10 meter, een neergestorte bommenwerper (Flying Fortress/USA Boeing, bouwde toen ook al grote formaten van vliegtuigen), aan einde oorlog als laagvliegende dagbommenwerper (formaties van soms wel 3000 stuks in totaal) neergehaald door de Flak (luchtafweergeschut). En dat gaf net zo'n laagvlieg geraas als bij ons Knientje in Terneuzen :lol:

En een hoofdtransportleiding van het waterleidingbedrijf, transportbuis tussen Rijn en de duinen (Waterleidingduinen bij Zandvoort, Vogelenzang, Overveen, Bloemendaal).

Dus eigenlijk redenen genoeg om vooraf te bedenken wat er zou kunnen gebeuren, risico-analyse maken. Maar dat kost inspanning, extra moeite moeten doen, en het ging tot nu toe toch altijd goed ! Geval van niet gezien. Want niet zichtbaar aan de oppervlakte. Rampenplannen, kaarten, instructies, als men er niet naar handelt. Kan het onverwacht ongemeen spannend worden (10.000 volt spanning). En dan krijg je niet meer de tijd om nog een laatste sigaret te roken... zware shag, vloeitje rollen, plakken met spuug.. als je trekker verandert in een lichtslang... buiten de adventsperiode :coldsnow: ( 1 mei ! we gaan alweer naar de kerst toe. De kachel aan in de loods, in Friesland :wink: zie mijn schaatsen dagelijks liggen, voor de tocht der tochten; afgelopen winter wel een toertocht kunnen rijden, van 12 km + 4 km in de ingelegde taxi/kluunbus. Ja ook hier mag het weer snel winter worden :wow: ). :wink:

Plaats reactie