O-ringen en Check soft top

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
GJ
Geregistreerd lid

O-ringen en Check soft top

Bericht door GJ » ma 14 mei, 2012 16:32

Hallo,

Zonnetje, dakje, melding en puzzelen.

Het dak gaat probleemloos open. Bij het rijden, en dan vooral bij het (rustig) optrekken of een hobbeltje in 's lands wegen, de melding "check soft top". Ik heb het volgende al gedaan:
- oliepeil gecontroleerd: ok.
- de drie dipswitches (twee links en een rechts) gecontroleerd op juiste werking en van zuurvrije vaseline voorzien waar nodig: ok
- de zak opgeschud
- in de zak gekeken, vanaf de bovenzijde toen het kuststof gedeelte dat de zak afsluit nog openstond.
Afbeelding

en daar vond ik twee O-ringen van verschillende grootte, beide kapot:
Afbeelding

Enkele vragen:
1. Iemand een idee waar deze O-ringen van zijn?
2. Die 5e boog waar zo vaak over wordt gesproken, waar bevindt die zich?
3. Waar zou de melding 'check soft top' vandaan kunnen komen?

Alvast dank voor het reageren.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: O-ringen en Check soft top

Bericht door jansen » ma 14 mei, 2012 20:52

Die kleine o-ring lijkt op de ring die zit om je afdekkapkruiskoppeling maar heeft verder geen funtie, die grotere o-ring ik geloof niet dat die van je dakconstruktie is, maar hoe die daar terecht gekomen is geen idee.

De 5e boog zit op je dak, is de 5e boog vanaf de voorzijde geteld, dus de achterste laatste boog welk ook vergrendeld wordt in je afdekkap.

Check soft top is een algemene foutmelding over een storing in je vouwdak systeem, uit lezen geeft zekerheid waar die storing uit voorkomt, de rest is gokken.

GJ
Geregistreerd lid

Re: O-ringen en Check soft top

Bericht door GJ » di 15 mei, 2012 10:53

Dank voor je reactie!

Ik word wat zenuwachtig als ik ergens O-ringen zie liggen en dan niet weet waar ze vandaan komen... Die grote O-ring vind ik ook wel bijzonder om daar aan te treffen.

Gisteren de twee microswitches iets versteld en daarna geen melding meer. Hoop op mooi weer de komende dagen om het tijdens het rijden te ervaren. Anders zal ik 'm laten uitlezen.

Naar die 5e boog ga ik op zoek, weet nu waar ik moet kijken ;)

Plaats reactie