olie drupje in luchtaanvoerbuis

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

olie drupje in luchtaanvoerbuis

Bericht door Chilly-Pepper » vr 18 mei, 2012 20:41

Dag allemaal,

Vanmiddag lekker aan de klus geweest met het koelsysteem...daar voor moest de luchtaanvoer er natuurlijk even af...
Bij het terug monteren viel me (achteraf) op dat er een drupje olie in de buis/rubber hing...

Nou zie ik misschien beren op de weg maar zou dit een eerste teken kunnen zijn dat de turbo hel langzaam richting einde levensduur gaat?

Ik heb geen rook uit de uitlaat die hier op zou kunnen wijzen..ook geen olie verbruik.

Het gaat om een 2.0 caab T5 blok met kleine turbo uit 1999 met 333.000 op de klok.

Iemand raad?

carlsson
Geregistreerd lid

Re: olie drupje in luchtaanvoerbuis

Bericht door carlsson » vr 18 mei, 2012 20:49

In de luchtaanzuigslang naar de gasklep is het altijd wat vettig, dat wil eigenlijk nog niets zeggen.
Op de gasklep zelf zit ook soms wat lichte aanslag, gewoon afvegen als de motor uit staat is voldoen.
Is je turbo echt defect dat zit gewoon alles onder de oliezooi en het oliepeil kan ook opeens opvallend gaan zakken :wink:

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » vr 18 mei, 2012 21:13

[]Helemaal bedankt...voor je super snelle antwoord.....

ik ben gerust gesteld... scheelt weer een +/- € 300,- ...

Bedankt!!
Reden: Quote verwijderd

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 18 mei, 2012 21:48

gewoon vol op het gas tijdens het rijden, dan laat je het gas los ( zuigt de motor veel vacuüm)
dan ga je weer vol op het gas, heeft je achterligger dan olie spetters op de voorruit, dan is je turbo kapot :mrgreen:

Plaats reactie