Hoe verwijder ik de vaste vloerbekleding

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
bart1963
Geregistreerd lid

Hoe verwijder ik de vaste vloerbekleding

Bericht door bart1963 » vr 18 mei, 2012 21:55

Ik wil graag eens een kijkje nemen onder de vloermatten/vloerbekleding van mijn CAAB om te controleren
op roest.
Wat en vooral hoe moet het allemaal los?

bart1963
Geregistreerd lid

Re: Hoe verwijder ik de vaste vloerbekleding

Bericht door bart1963 » ma 21 mei, 2012 8:43

Echt niemand?

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » ma 21 mei, 2012 9:29

Stoelen eruit , zijdelingse affekkingen losschroeven en sjorren maar.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 21 mei, 2012 10:19

Meen je daar roest aan te treffen, het is geen Italiaan of een of andere Fransoos :wink:
Je zou dat ook op een brug van onder eens kunnen bekijken, als daar de coating is beschadigd zou je last van roest kunnen krijgen, roesten van binnen naar buiten dat komt bij moderne auto's vrijwel niet voor. Dan moet er al iets mis zijn met de vochtafvoer, maar dan gaan je tapijten gelijk muf ruiken.
Die tapijten loshalen is veel werk en daarna nog een hele klus om ze weer goed te terug te leggen, aan de randen mogelijk deels verlijmd om ze strak te laten liggen.

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » ma 21 mei, 2012 12:26

Hoi,

Hier heb ik iets aan...denk ik.
Ben nog al een doemdenker.
Vorige week bij mijn Caab op de brug waren wat roest puntjes zichtbaar aan de bodem.

Auto ruikt niet muf, heb in de 4 mnd dat ik de auto heb nog nooit een beslagen raam gehad(ook niet met de airco uit)
Dus misschien valt ook dit weer mee.

Waarmee en hoe kan ik dat het beste behandelen, liefst in die grijzige kleur (origineel?) die nu op de bodem zit.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 21 mei, 2012 15:44

Wil je nu die plekjes behandelen, aan de onderzijde?
Zoveel mogelijk loszittende coating verwijderen, wat ontroesten met een staalborstel, licht onvetten, dan b.v. met Hammerite behandelen, daarna de coating herstellen.
De onderbodem daar kunnen altijd kleine beschadigingen ontstaan, corrossie is vaak een kwestie dat er lucht en (smelt)water bij het blanke metaal kan komen, dan moet je dus voorkomen. Wat dikkere coating producten kunnen ook hun soeplesse verliezen, op kanten en welvingen kunnen ze dan wat grip verliezen en inscheuren.
Soms zijn er vuilnesten, daar blijft het dan te lang vochtig, dat kan met een slecht hechtende coating uiteindelijk tot roestvorming leiden.
Bij de 900NG/9.3 zie je dat b.v. in de flensranden van de achterspatborden, net waar de kunststof beschermingplaten ophouden.
Je zou bij een carrosseriebedrijf even kunnen navragen welke soort coatingproduct er nu op zit, dan afwerken met hetzelfde type materiaal, zodat je een goede hechting krijgt.

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » di 22 mei, 2012 9:09

Heb helaas geen brug/put, maar zal eens kijken of ik er zo bij kan.
Eea gaat wel op een veilige manier gebeuren, dus geen Gamma krikje .

Plaats reactie