Beste caabrijders,
Iemand ervaring met de kofferset van Roadsterbag?
http://roadsterbag.nl/Saab-Roadsterbag- ... offer.html
Lijkt me niet onaardig, prijs valt me ook niet tegen, maar lastig te beoordelen of het goed past en wat de kwaliteit is. Wel prettig als het een koffer is die je ook voor andere gelegenheden dan een cabriovakantie kunt gebruiken.
Mochten er andere sets zijn die beter zijn, of leuker (origineel Saab, ooit gemaakt?) of mocht iemand een set hebben liggen - ik houd me aanbevolen voor tips.
groet,
Ivo
Roadsterbag kofferset
-
benno
- Geregistreerd lid
Re: Roadsterbag kofferset
Geen ervaring mee.
Ik heb wel ervaring met cabrio's echter. Beste manier om veel mee te nemen is om vooral geen koffers te gebruiken maar liever veel kleine en niet te stugge tassen. Kan je overal alles lekker vol proppen.....Werkt altijd! En niet te vergeten: De achterbank. Daar kan ook veel in mee.
Ik heb wel ervaring met cabrio's echter. Beste manier om veel mee te nemen is om vooral geen koffers te gebruiken maar liever veel kleine en niet te stugge tassen. Kan je overal alles lekker vol proppen.....Werkt altijd! En niet te vergeten: De achterbank. Daar kan ook veel in mee.
-
Ivo
- Geregistreerd lid
Dank voor je reactie Benno. Die tip had ik eerder gehoord, de garagehouder vertelde me dat ook toen ik de cabrio kocht.
Ik vraag me alleen af of dat in mijn cabrio wel fijn werkt - ik wil graag het dak open kunnen doen onderweg, en daarvoor moet er voldoende ruimte zijn. Dat houdt de cabrio zelf netjes in de gaten met een sensor. Als ik met dak open de kofferruimte volstouw met tassen, verwacht ik dat ze gaan uitzetten zodra het dak dicht is en dan de sensor activeren.
Voordeel van de kofferset leek me dus dat je zeker weet dat het dak open kan, en daarnaast dat wanneer je de koffers thuis inpakt, je zeker weet dat wat je inpakt ook mee kan achterin... Het gaat me er ook niet zozeer om om zoveel mogelijk mee te nemen, meer om de praktische kant - ik denk dat het qua hoeveelheid bagage met zo'n kofferset en een tas op de achterbank altijd wel lukt.
gr. Ivo
Ik vraag me alleen af of dat in mijn cabrio wel fijn werkt - ik wil graag het dak open kunnen doen onderweg, en daarvoor moet er voldoende ruimte zijn. Dat houdt de cabrio zelf netjes in de gaten met een sensor. Als ik met dak open de kofferruimte volstouw met tassen, verwacht ik dat ze gaan uitzetten zodra het dak dicht is en dan de sensor activeren.
Voordeel van de kofferset leek me dus dat je zeker weet dat het dak open kan, en daarnaast dat wanneer je de koffers thuis inpakt, je zeker weet dat wat je inpakt ook mee kan achterin... Het gaat me er ook niet zozeer om om zoveel mogelijk mee te nemen, meer om de praktische kant - ik denk dat het qua hoeveelheid bagage met zo'n kofferset en een tas op de achterbank altijd wel lukt.
gr. Ivo
-
Schtem
- Geregistreerd lid
Dan zou ik die kofferset gewoon kopen
Ziet er mooi uit en je kunt open rijden wanneer je wilt!
-
Ivo
- Geregistreerd lid
Zondagavond bovenstaande set besteld, vandaag werd het bij me afgeleverd, ziet er goed uit en past goed. Met name de ruimte achterin de kofferbak (onder het opgevouwen dak, tegen de rugleuning) wordt goed benut. Bij de ruimte voorin de kofferbak heb je nog wel wat speling voor kleine losse dingen. Dak gaat open met koffers erin. Bij mij zit er nog een versterker tegen de achterbank geschroefd en dat is geen probleem, een paar centimeter speling is er dus ook wat dat betreft.
Kortom, vooralsnog blij mee!
Ivo
Kortom, vooralsnog blij mee!
Ivo
-
Hannes
- Forum Admin
Lijkt netjes, jammer genoeg niet voor de classic of C30.
Inderdaad handig om gewoon binnen, tijdens het inpakken te weten dat alles past.
Groet,
Hannes
Inderdaad handig om gewoon binnen, tijdens het inpakken te weten dat alles past.
Groet,
Hannes
-
Hansos
- Donateur (2x)

Roadsterbag kofferset
Ik Heb zo'n setje voor de caab. Super handig want in plaats van proppen heb je alles zo bij de hand. Kwaliteit is ook prima. Ik heb er geen spijt van gehad. En de kap kan nog open ook al heb je de koffers achterin liggen.
-
Ivo
- Geregistreerd lid
Hoi Hansos, ik zie dat jij ook een 2001 cabrio hebt gehad - heb je daar toevallig die kofferset ook in gebruikt en is het precies dezelfde kofferset als welke ik hierboven heb gepost? Ik vraag het omdat een forumlid per PB contact met me opnam, hij wil binnenkort even komen kijken of mijn kofferset ook past in zijn oudere caab. Prima natuurlijk maar misschien niet nodig als jij dat al geprobeerd hebt... Heb je deze koffers ook in je oude caab gehad of alleen in het nieuwe model?Hansos schreef:Ik Heb zo'n setje voor de caab. Super handig want in plaats van proppen heb je alles zo bij de hand. Kwaliteit is ook prima. Ik heb er geen spijt van gehad. En de kap kan nog open ook al heb je de koffers achterin liggen.
groet,
Ivo