voorstoelen uitbouwen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jovamu
Geregistreerd lid

voorstoelen uitbouwen

Bericht door jovamu » wo 27 jun, 2012 14:31

Vandaag een set voorstoelen op de kop getikt via marktplaats in zuid Holland. maken we zaterdag een gezellige dag ervan bij het haringvliet, maar hoe moet ik de oude stoelen uit de Caab 900NG verwijderen? is dit moeilijk? ik ben niet zo technisch namelijk.........zijn er eventueel instructie tekeningen of foto's van?
:?: :?: :?: :shock: :o
jovamu

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: voorstoelen uitbouwen

Bericht door blue city » wo 27 jun, 2012 15:46

:D :D

Fluitje van een dubbeltje. 4 torxbouten per stoel, en evt stekkers stoelverwarming. Torx is meen ik 35. Let op moet echt goeie maat zijn. Als je ze ronddraait heb je een probleempje. Moet er uitgeboord worden. Kan zijn dat de bouten met loctite vastzitten, dan eerst ff laten schrikken door een tik met een hamer tegen de sleutel.
Setje Torxsleutels/doppen is bij automaterialen niet duur, en je Caabje zit er vol mee. Met torxbouten bedoel ik dus
Als je met de Caab gaat zou ik geen passagiers op de achterbank meenemen. Losse stoelen zijn groter dan je denkt. Dak open gaat het net lukken,en kofferbak kun je vergeten..

:O: :O:
edit, niet die op de vloer losschroeven, maar die, die de rails aan elkaar bevestigen.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 27 jun, 2012 19:46

Torx is meen ik 35
Sorry is T40.

jovamu
Geregistreerd lid

Bericht door jovamu » wo 27 jun, 2012 19:53

hartelijk dank voor de info. we gaan met de VW golf plus, dus dat moet erin passen........
:D :-P+
jovamu

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 27 jun, 2012 20:04

:D

@ jansen, bedankt. idd 40

:O: :O:

jovamu
Geregistreerd lid

Bericht door jovamu » zo 01 jul, 2012 13:00

Gisteren de 'nieuwe voorstoelen opgehaald in stellendam. leuke rit van maastricht naar zuid holland!
thuis de oude stoelen uitgebouwd. ging inderdaad gemakkelijk. de nieuwe erin was ook niet al te moeilijk. ze zien er in ieder geval nog heel goed uit. minpuntjes: een stiksel, maar daar heb ik een meubelbekleder voor gevonden en het klapmechanisme om de bestuurdersstoel omlaag te klappen werkt niet. je moet hem dus met de onderste verstelknop helemaal terugdraaien. Kan ik dat zelf verhelpen??
:D :?: :O:
jovamu

Plaats reactie