Nat onder mat - wie kijkt mee AUB??

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Beech
Geregistreerd lid

Nat onder mat - wie kijkt mee AUB??

Bericht door Beech » di 04 sep, 2012 10:34

Probleem: bij een flinke bui is het onder mijn mat (bestuurderskant) nat. Beter gezegd, onder de bedekking, dus de waar het schuim rubber zit, waar je dus ook de kabelbomen ziet enz.

Is denk ik al een tijd, het is slijmerig vocht, en behoorlijk wat. Denk dat het telkens met een goeie bui wat wordt 'aangelengd'.

Dus speuren - dit is de onderkant, precies bij die plek. Wat zijn dit??
Afbeelding

Heb het vermoeden dat regenwater via motorruim / brandschot ergens naar beneden drupt en dan blijft verzamelen. AUB AUB jullie inzicht.

Knientje
Geregistreerd lid

Re: Nat onder mat - wie kijkt mee AUB??

Bericht door Knientje » di 04 sep, 2012 10:50

Waterbak onder de paravent al eens gecheckt of dat er geen blaadjes of iets dergelijks de afwateringsgaatjes blokkeren?
Weet niet hoe dat bij jouw auto zit, maar soms gaan er in die buurt ook kabels naar binnen. Doorvoerrubber dat niet meer afdicht (en het water loopt dus over de kabels naar binnen.
En dan nog worst case scenario: Er mankeert iets aan je kachel (waar zit de kachelradiateur?) . Ruikt het naar antivries? Verbruik/verlies je koelwater?

Beech
Geregistreerd lid

Bericht door Beech » di 04 sep, 2012 11:03

Ja, voor zover ik daar bij kom geen problemen. Antivries lijkt me niet, is alleen bij slecht weer, komt het opzetten. Paar droge dagen en niks te merken.

Knien, die plaat aan onderkant, zijn dat geen afwateringsdopjes die daar op zitten oid? Rode cirkel, 2e plaatje.

Vandaag mijn zelfgemaakte SUPER winterhoes afmaken, wordt mooi nieuw draadje. Waterdichte hoes op maat gemaakt voor het dak, zit net de paravent ook bij.

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » di 04 sep, 2012 11:12

Beech schreef:Knien, die plaat aan onderkant, zijn dat geen afwateringsdopjes die daar op zitten oid? Rode cirkel, 2e plaatje
Dat vermoeden heb ik wel, maar ik weet het niet. Ik rijd (nog) met een ander type hè?
Maar eh, probeer het eens uit met de tuinslang (wel het dak dichtdoen :twisted: ), overal waar-ie zou moeten afwateren moet er dan water uit komen.

Verder leef ik met je mee, ik heb een rechterachterdeur die elke keer vol water staat...

Plaats reactie