aanpassingen bij import amerikaanse saab

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Haagcaab
Geregistreerd lid

aanpassingen bij import amerikaanse saab

Bericht door Haagcaab » di 18 sep, 2012 4:14

Ik ben van plan over een jaar of twee, drie met Saab terug te keren naar NL. Heeft iemand enig idee welke aanpassingen er aan mijn amerikaanse saab moeten gebeuren? Ik kan zelf niets vinden. Geen achterlichtunits 9 die hier vaak rood zijn, en daarom remlichten niet zchtbaar laten zijn). Iemand enig idee if ervaring met de RDW hierover?
http://s1265.photobucket.com/albums/jj501/haagcaab/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: aanpassingen bij import amerikaanse saab

Bericht door Tenfour » di 18 sep, 2012 7:53

In 2006 heb ik een 9-3 Sport Sedan als verhuisboedel ingevoerd. Bij de RDW hoefde ik geen aanpassingen te doen, juist vanwege het feit dat deze als verhuisboedel werd meegenomen (wellicht is dit oordeel in de tussentijd veranderd?).

Afbeelding

Wanneer deze niet als verhuisboedel zou worden gekeurd, dan had ik bijvoorbeeld moeten zorgen voor koplampsproeiers voor de Xenon lampen, en een EU CVO (Certificaat Van Overeenstemming) of COC (Certificate Of Conformity) verklaring.

Afbeelding

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » di 18 sep, 2012 13:24

klopt in ons geval kan de saab ook als verhuisboedel mee. Dat scheelt zeg!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 18 sep, 2012 19:17

Haagcaab schreef:Ik ben van plan over een jaar of twee, drie met Saab terug te keren naar NL.
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/i ... sgoed.aspx
Dan is die auto 6-7 jaar oud, een 9-3 brengt dan in NL niet veel meer op.
Dan kun je beter een 900 cabrio, een Sonett of een 2T96 meenemen, zeker als je werkgever de verhuiskosten betaalt. Je moet de auto dan wel minimaal een jaar voor vertrek gekocht hebben.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 18 sep, 2012 19:23

.

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » vr 21 sep, 2012 14:05

Als je hem als verhuisboedel invoert moet je dan nog BPM betalen?
Zou ook behoorlijk schelen... 8).

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » vr 21 sep, 2012 14:44

H.Geertsema schreef:Als je hem als verhuisboedel invoert moet je dan nog BPM betalen?
Zou ook behoorlijk schelen... 8).
Nee maar dat is meer omdat we diplomaten zijn en daarom geen belasting over onze eigen autos hoeven te betalen.
Kan daarom eigenlijk ook veel beter een neiuwe auto kopen. Maar ja Saabs worden niet meer gemaakt (benzine dan :D )
Groet,

Joost

Plaats reactie