In het forum is hier verder geen apart onderdeel voor projecten. Ik heb me elders al voorgesteld en wil in navolging van en geïnspireerd door Rein (Redi) mijn wel en wee met onze Caab delen ter lering ende vermaeck en hopelijk krijg ik reactie's en tips.
Je kent het wel. Net een andere auto en dan moet er toch het e.e.a. aan personalisering gedaan worden. Het moet tenslotte jouw auto worden. Een beetje het Hornbach effect?!
Marktplaats staat vol met leuke dingen en ook hier op het forum al e.e.a. geregeld en onderweg.
Waar begint het mee als je in de auto wilt gaan rijden? De sleutel pakken. Is dan wel leuk dat ie aan een knap hangertje hangt....

Al bij de proefrit ergerde ik mij aan het kapje achter het stuur. Hoe kan een merk als Saab zo'n waardeloos materiaal uitzoeken en dan ook nog in een afwijkende kleur. Je kunt er met de nagel zo krassen in maken. Daar moest dus ook wat aan gebeuren en wel vandaag. Hier het kapje waar je de nagelkrassen nog op kunt zien.

Beetje ontvetten, primertje spuiten en tenslotte satin black busje van de action......resultaat! En meteen even hendel cruise control erin gezet. Rest van de cc moet nog volgen.

Je ziet dat het hout van het dash behoorlijk verschoten is. Hiervoor licht al een prewoodec setje klaar. Moet nog even wachten op een kaal plastic dash. Al gekocht via MP.
Via website van hetecoauto had ik een set matjes en leren hoesje voor de handrem gekocht. Die brievenbus borstel is nu niet echt mooi en bij mij ook aardig versleten. Het handremhoesje van echt leer voor nog geen € 12,00! Tegenvaller is dat er bij levering geen frame aanzat. Met de brievenbusborstels aan het klooien geweest maar is niet wat....even laten rusten en heteco even een mail gezonden.... De matten vind ik voor dat geld wel weer mooi.

Ook had ik nog een telefoonconsole via mp gescoord. Daar moet in de toekomst met een nog te kopen steun (alla ram mount) de Garmin navigatie op komen.
Hier even een overzicht van de cockpit.....

Tot slot ben ik nog bezig geweest met een snel monteer systeem voor het windscherm dat ik had gekocht. Was maar € 105,00 bij hottuning maar bevestigingssysteem is knudde. Moet je om niets te beschadigen altijd met z'n tweeën zijn.
Nu met oude schuifbuis van een tentframe een mock up gemaakt. Dit werkt. Nu nog wat subtieler uitvoeren.
De foto's hiervan volgen nog.
Tot slot nog even de sensor van de ACC gereinigd. Lekker middagje klungelen met resultaat. Ben zelf tevreden.
Tot de volgende klus!
Rolf