achterspeakers 93 cabrio bj 1999
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

achterspeakers 93 cabrio bj 1999
Ik ben op zoek naar een setje achterspeakers om de crappy standaard speakers te vervangen. Wie o wie heeft een goede optie voor mij??? Thx
-
tommeke
- Geregistreerd lid
Re: achterspeakers 93 cabrio bj 1999
Hou me ook aanbevolen....
Tommeke
Tommeke
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Mij is opgevallen dat die door jullie zo lievelijk genoemde "crappie achter speakers" in een caab nog niet zo heel erg slecht zijn... maar dat juist de originele radio slechts marginaal is.... sinds ik een "moderne" clarion er in heb zitten klint het allemaal veel frisser en strakker..
Aan de andere kant... smaken verschillen... en ik hou zeker niet van die (namaak) mega Watt 'boem knal' installaties... maar nu generaliseer ik een beetje..Dus daarmee impliceer ik niet dat jullie zoiets nastreven...
Als je dan toch iets moois wil... ga dan zoeken naar JBL, Harmon Cardon, of Magnat, allen goed te verkrijgen, en niet overtrokken duur..
Nog wel een tip... wat snel geluids verbering teweeg brengt, is het opwaarderen van je stroom toevoer bekabeling en je luidspreker bekabeling..
maak dat dat eerst eens 6mm kwaadraad en ga dan eens zitten genieten van de originele en daarna van een betere dan de originele radio... wereldse verschillen!
Oja... de rooster die nu over speakers zitten zijn ook geen hit nummer... daar valt ook verbetering te halen...maar ja mijn oplossing zijn niet altijd de oplossingen voor puristen (BTW ik heb zelf die roostertjes nog niet veranderd hoor)
Aan de andere kant... smaken verschillen... en ik hou zeker niet van die (namaak) mega Watt 'boem knal' installaties... maar nu generaliseer ik een beetje..Dus daarmee impliceer ik niet dat jullie zoiets nastreven...
Als je dan toch iets moois wil... ga dan zoeken naar JBL, Harmon Cardon, of Magnat, allen goed te verkrijgen, en niet overtrokken duur..
Nog wel een tip... wat snel geluids verbering teweeg brengt, is het opwaarderen van je stroom toevoer bekabeling en je luidspreker bekabeling..
maak dat dat eerst eens 6mm kwaadraad en ga dan eens zitten genieten van de originele en daarna van een betere dan de originele radio... wereldse verschillen!
Oja... de rooster die nu over speakers zitten zijn ook geen hit nummer... daar valt ook verbetering te halen...maar ja mijn oplossing zijn niet altijd de oplossingen voor puristen (BTW ik heb zelf die roostertjes nog niet veranderd hoor)
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Helemaal met je eens. Denk niet dat Alt-j en the Arcade Fire (om maar eens wat te noemen) beter gaat klinken uit een boemboem set. Maar ik heb wel gemerkt datbhet geluid uit mijn dash veel mooier klinkt met de JBL speakers dan met de originele speakers. Wat ik nu hoor van achter is vooral bas. Nu heb ik al een AS3 versterker liggen om in te bouwen maar die is vooral voor de boem heb ik begrepen. Dus wat ik nu nog zoek is iets achterin met een beetje helder geluid,dus weinig boem. Wat heb jij daar zitten chilly? En wat zijn de afmetingen van die achterspeakers?
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Zoals gezgd... die Clarion van mij laat de boel echt frisser klinken...
Daarnast heb ik de dash en de portier speaker parallel geschakeld. Deze twee vullen elkaar erg goed aan... normaal zou je onder de 4 ohm uitkomen echter de dash speakers zijn met een Bipolaire condensator DC ohms afgekoppeld.. dit werkt als een filter voor het laag.
De dash speakers geven dus niet het gehele spectrum weer, maar samen met de portier speakers is het al lekkerder zonder gevaarlijk te zijn voor de versterker in de Clarion.
De achter speakers zijn bij mij de origineeltjes...en grommen van nature lekker mee.. voor mij voorin... De achter passagier ...die klaagt over het laag.. dat wel.... Dus zorg ik dat er weinig volk achter mijn stoel terecht komen...
Ik geef je gelijk dat de JBL vorin waarschijnlijk heel erg lekker zullen klinken
Daarnast heb ik de dash en de portier speaker parallel geschakeld. Deze twee vullen elkaar erg goed aan... normaal zou je onder de 4 ohm uitkomen echter de dash speakers zijn met een Bipolaire condensator DC ohms afgekoppeld.. dit werkt als een filter voor het laag.
De dash speakers geven dus niet het gehele spectrum weer, maar samen met de portier speakers is het al lekkerder zonder gevaarlijk te zijn voor de versterker in de Clarion.
De achter speakers zijn bij mij de origineeltjes...en grommen van nature lekker mee.. voor mij voorin... De achter passagier ...die klaagt over het laag.. dat wel.... Dus zorg ik dat er weinig volk achter mijn stoel terecht komen...
Ik geef je gelijk dat de JBL vorin waarschijnlijk heel erg lekker zullen klinken
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Ja ik ben er nu wel achter welke maat achterspeaker ik moet hebben. nou lees ik weer van alles over 2 ohm versus 4 ohm maar ik ben nog van de "zo groot mogelijk en dan met kroonsteentjes doorverbinden" generatie dus daar heb ik allemaal geen weet van. Wat ik wel zie is dat de meeste aftermarket speakers 4 ohm zijn. Concreet: kan ik dat er zo inzetten achterin? Dus mijn setup zou worden: voor en achter aftermarket spul en in de deur standaard speaker met as3. Gaat dat lukken (met dus het idee dat ik van achter niet alleen maar bas wil horen zoals nu).
-
Chilly-Pepper
- Donateur