Nieuw Cabriodak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
900cabriolet
Geregistreerd lid

Nieuw Cabriodak

Bericht door 900cabriolet » ma 14 jan, 2013 16:17

Hoera morgen is het zover....... Krijg een nieuw dak op mijn cabrio.
Op oudjaarsdag is er iemand zo vriendelijk geweest ;-|+ om vuurwerk op mijn dak te laten neerkomen.
Met als gevolg een mooie schroeiplek op het dak. Gelukkig ben ik goed verzekerd en wordt de schade gedekt.

Morgen komt er een nieuw dak op bij Hame in Rotterdam. Woensdag weer ophalen.
Ben benieuwd. Wordt gewoon weer een Blauw dak.

Afbeelding

tommeke
Geregistreerd lid

Re: Nieuw Cabriodak

Bericht door tommeke » ma 14 jan, 2013 20:37

Hey, dat is mooi kl....

Maar bekijk het positief; in het voorjaar rij jij weer met een mooie strakke kap rond.....maar bij 15 graden onzichtbaar, he!!!

Gr.Tommeke

900cabriolet
Geregistreerd lid

Bericht door 900cabriolet » di 15 jan, 2013 18:11

zijn er nog verschillende kleuren blauw??
imitatie of origineel maakt dat nog uit?

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 16 jan, 2013 22:27

Dat kunnen de heren bij Hame je precies vertellen, goed bedrijf!!

900cabriolet
Geregistreerd lid

Bericht door 900cabriolet » do 17 jan, 2013 10:36

Dak zit er al op. Moet zeggen ziet er toch wel heel mooi uit zo'n nieuw dak.
Wat me wel opvalt is dat de blauwe kleur wel wat donker is. Maar dat heeft idd met de leverancier te maken.

Deze kap heeft bij het achterraam onder (links en rechts) een extra naad zodat er totaal geen plooien ontstaan.
De andere leverancier heeft een iets lichtere kleur blauw lijkt het wel maar die heeft weer niet die extra naad en dan krijg je weer 9 vd 10x plooien.

Geen naad:
http://foto.hema.nl/wildhoek/caab/32655033" onclick="window.open(this.href);return false;

Met naad:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RVTKNXB6-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 17 jan, 2013 16:39

Iemand bekend met deze? http://www.autotopsdirect.com/Saab-9-3- ... 93-003.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zat wat te browsen. Mijne heeft nog geen nieuw dak nodig maar het gaat er natuurlijk een keer aankomen... Ben wel benieuwd naar de opties.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » do 17 jan, 2013 20:25

Die uitvoering zou er ook moeten zijn met raampje.. 30 of 70 dollar duurder..ts dacht ik wel de originele stof.... mooi ding..absoluut een optie voor mij

harold644
Geregistreerd lid

Bericht door harold644 » ma 21 jan, 2013 20:56

Hallo allemaal,zelf heb ik een cabrio 93 uit 99. Mijn bijna zelfde verhaal, ook een schroeiplek maar dan van een cig. Via een schade herstel bedrijf( van der Steen uit Heiloo) hebben ze mijn auto naar topcabrio uit Rhenen gebracht. Na terugkomst zag het er mooi uit. Na twee weken kwamen er plooien in , bij elkaar geteld min 10, en vierkante uitsteeksels onder de gehele zijde vh onder raam.Topcabrio deelde mede dat het na 2 of 3 maanden wel recht getrokken zou zijn.Wel het werd maar erger. Vervolgens ontstond er een slijtage plek bij de naad onder het achter raam.Bleek bij het openen *onder een vouw) steeds langs een parker te schuren(foute montage dus).Vervolgens ontstond er ook een gaatje onder het achter raam. Later bleek dat ze vergeten waren parkertjes terug te zetten, die allemaal los in de achter klep waren komen te liggen, en waarvan eentje bekneld kwam te zitten in de vouwen.Zat dus met een nieuw dak,leek wel een plooirok, en twee slijtage plekken. Aan van der Steen heb ik helemaal niets gehad, ze zeiden dat ze er doodgewoon geen zin in hadden, dat het ze maar geld en tijd koste, vervolgens heb ik toch duidelijk gemaakt dat de auto terug moest,zou er anders de rechts bijstand op zetten. Vervolgens heb ik de auto laten inzien bij een saab dealer, Saab kennermerland, deze bevestigden dat het dak gewoonweg, verkeerd gemonteerd was! Heb ook een schade expert bij laten komen via de verzekering, maar goed, hoe onafhankelijk zijn die...hij gaf van der steen een grote hand en gingen bijpraten hoe de zaken gingen...Hij zei openlijk tegen mijn,dat het een saab kwaaltje was.Uiteindelijk kwam de auto terug, de twee slijtage plekken hadden ze behamdeld met 2 componenten lijm, plooien waren gedeeltelijk weg, nu drie maanden verder is het gewoon weg niet om aan te zien.Zal deze week een paar fotos laten bijsluiten.Vervolgens heb ik nu een nieuw probleem, wanneer ik boven de 100 rijd, begint er een irritante fluittoon te ontstaan... Weet niet hoe verder, heb een poosje geleden ind rechtsbijstand afgesloten, deze zaak was al lopende, misschien dat ik hier gewoon weg een nieuwe zaak van moet maken, en dat ze me hierbij helpen.

Voor mijn is het vertrouwen in Topcabrio uit Rhenen geheel verdwenen!!

classicporsche
Geregistreerd lid

Bericht door classicporsche » di 22 jan, 2013 0:25

hallo harrold,

Ik heb jou auto gezien daar en e.e.a. over gehoord, je heb geen flauw idee hoeveel werk ze aan die auto gehad hebben .
Het was een grote vuilnisbak waar heel veel aan verkloot was , ook had je de jongens van topcabrio niet verteld dat jou dak computer kapot was en bedrading om gelust ,dit heeft ze twee dagen gekost en jou bijna niets.
Ik vind het niet reeel dat je dat zegt terwijl eigenlijk het frame (krom en gecorrodeerd) ook vervangen moest worden , dat wist de garage waar je de auto bracht ook en daarom hielpen ze je niet verder .
Top cabrio is echt een goed en serieus bedrijf maar sommige mensen zijn nooit tevreden.

Denk even na voordat je wat zegt , afzeiken is zooooo makelijk.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » di 22 jan, 2013 0:29

Topcabrio is voor mij ff de Rijn oversteken 8) Ik ben er netjes behandeld en ik ga bij problemen weer met een gerust hart naar toe.

900cabriolet
Geregistreerd lid

Bericht door 900cabriolet » di 22 jan, 2013 13:25

[quote="classicporsche"]hallo harrold,

Het was een grote vuilnisbak waar heel veel aan verkloot was , ook had je de jongens van topcabrio niet verteld dat jou dak computer kapot was en bedrading om gelust ,dit heeft ze twee dagen gekost en jou bijna niets.

Dat wil nog niet zeggen dat ze maar half werk moeten afleveren.

Zoals ..............Bleek bij het openen *onder een vouw) steeds langs een parker te schuren(foute montage dus).Vervolgens ontstond er ook een gaatje onder het achter raam. Later bleek dat ze vergeten waren parkertjes terug te zetten, die allemaal los in de achter klep waren komen te liggen, en waarvan eentje bekneld kwam te zitten in de vouwen.................

Ik ben bij Hame in Rotterdam geweest maar die leveren echt goed werk af en van plooien heb ik totaal geen last ivm de extra naad onder het raam. Omdat de andere kappen zoveel problemen hebben met plooien gebruikt Hame die niet.

harold644
Geregistreerd lid

Bericht door harold644 » vr 25 jan, 2013 18:45

Even ter verduidelijking......

Het dak wat erop zat (was circa 4 jaar oud) zat er keurig op, geen plooi te bekennen.
Dus verhalen over een krom frame........KUL!
Verders, als je een nieuw dak ga monteren en je ziet dat het frame krom is, maak je daar eerst een melding van naar de eigenaar.
Ik zou als bedrijf er namelijk niet aan zijn begonnen, nieuw dak gaan monteren aan een krom frame......
Verder, toen de plooien begonnen te ontstaan, is er contact naar hun geweest.
Antwoord was, dat het na drie maanden verdwenen zou zijn.....
Werd alleen maar erger.

Gelukkig heeft er een Saab expert ernaar gekeken, en bevestigd dat het dak foutief en onkundig gemonteerd is.

Ben alleen maar blij, dat anderen wel een goed product afgeleverd hebben gekregen, want dit gun ik een ander niet!

harold644
Geregistreerd lid

Bericht door harold644 » vr 25 jan, 2013 18:53

classicporsche schreef:hallo harrold,

Ik heb jou auto gezien daar en e.e.a. over gehoord, je heb geen flauw idee hoeveel werk ze aan die auto gehad hebben .
Ik vind het niet reeel dat je dat zegt terwijl eigenlijk het frame (krom en gecorrodeerd) ook vervangen moest worden , dat wist de garage waar je de auto bracht ook en daarom hielpen ze je niet verder .
Top cabrio is echt een goed en serieus bedrijf maar sommige mensen zijn nooit tevreden.

Denk even na voordat je wat zegt , afzeiken is zooooo makelijk.
Beste Meneer,

Hoe komt u erbij dat mijn garage , waar ik de auto bracht wist dat het frame krom was, en mijn daarom niet verder helpt?
Dat wisten ze helemaal niet, ook ik niet..., en dit verhaal klopt ook niet, anders had het andere dak er ook zo moeten uitzien, en dat was allemaal keurig netjes.
Vraag me af wat u allemaal verteld is.
Praten over dingen waar je niets van afweet is juist zo gemakkelijk.

Groet

harold644
Geregistreerd lid

Bericht door harold644 » vr 25 jan, 2013 20:34

900cabriolet schreef:
classicporsche schreef:hallo harrold,

Dat wil nog niet zeggen dat ze maar half werk moeten afleveren.

Zoals ..............Bleek bij het openen *onder een vouw) steeds langs een parker te schuren(foute montage dus).Vervolgens ontstond er ook een gaatje onder het achter raam. Later bleek dat ze vergeten waren parkertjes terug te zetten, die allemaal los in de achter klep waren komen te liggen, en waarvan eentje bekneld kwam te zitten in de vouwen.................

Ik ben bij Hame in Rotterdam geweest maar die leveren echt goed werk af en van plooien heb ik totaal geen last ivm de extra naad onder het raam. Omdat de andere kappen zoveel problemen hebben met plooien gebruikt Hame die niet.
Dank voor je reactie.

Nadeel wanneer je iets laat doen via de verzekering, en zeker als er een tussenpersoon(herstelschade bedrijf, mijn geval) die de klus uiteindelijk door een derde partij laat repareren je zelf geen inspraak hebt, bij wie je de klus wilt laten klaren.
Overigens was het dak wat erop zat, (vier jaar oud, en gemonteerd door Cabrio partner uit Amerongen), in perfecte staat, geen plooien etc,super strak.

Maar kan me voorstellen dat je een dak hebt gekozen waar je zeker van bent, plooivrij te blijven, goede keuze!

Groetjes.

Plaats reactie