Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum; heb sinds kort eindelijk een droom in vervulling laten gaan: mijn eerste Saab cabrio gekocht. Het is een zwarte 900 cabrio met beide kap en beige lederen (electrische) stoelen, 2.0i liter (basismotor) uit 1995. het gaat om een Canadesche uitvoering en hij heeft net 200.000 km gelopen. Ik heb de auto van een oudere man gekocht die er weinig mee reed, maar 6 maanden geleden nog wel een grote beurt heeft laten uitvoeren (1500 km geleden). Ik wil de auto alleen in de zomermaanden gaan gebruiken en verwacht er 2000 - 3000 kilomter per jaar mee te gaan rijden.
Ik zou graag met iemand in contact willen komen die samen met mij een keertje goed naar de algemene staat van de auto kan kijken en wat kleine onderhoudszaken kan uitvoeren die naar voren komen (bv klein beurtje met oa nieuwe olie). De staat van de auto lijkt goed, hij zit mooi in de lak, goede banden en net interieur. Er zijn wel een paar kleine zaken die wat minder zijn:
- Airco blaast niet heel hard (maar doet het incl koeling)
- Linkervoorband loopt heel langzaam leeg (na 2 weken redelijk leeg) - wil ik aan Kwikkfit vragen
- Als de auto stationair loopt dan hoor je de snaar linksvoor rollen over de radartjes - geeft soort piepgeluid (smeren?)
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ben een beetje huiverig om de auto naar een garage te brengen en daar maar af te wachten waar ze allemaal mee komen (of juist niet zien). Ik zou graag eens van een liefhebber en kenner willen horen wat er evt minder goed is aan de auto en wat kleine zaken ter plekke in orde kan maken. Uiteraard wil ik er een vergoeding voor betalen.
De auto staat momenteel bij familie in de garage (bij Emmeloord); daar afspreken zou mooi zijn, want momenteel heb ik de auto tot mei geschorst (vanwege alleen zomergebruik).
Wie wil en mij helpen en vind het leuk om met een nieuwe enthousiaste saabrijder een paar uurtjes aan mijn nieuwe aanwinst te sleutelen en komt een beetje uit de buurt van de Flevopolder/Friesland oid?
Hoor t graag!
nieuw hier, 900 cabrio ('95) wie kan kl onderhoud uitvoeren?
-
blue city
- Donateur (3x)

Re: nieuw hier, 900 cabrio ('95) wie kan kl onderhoud uitvoe
Het stuit sommige mensen voor de borst dat er reclame gemaakt wordt voor goeie kerels, daarom heb ik je even een PB gestuurd. Hij zit dichterbij dan je denkt
Zat even gebarentaal te overwegen, maar je weet maar nooit.
Succes met je Caabje
-
Chilly-Pepper
- Donateur

[]Tja..... de beste... zit bij je om de hoek .... en Blue city heeft je al wijs gemaakt...
Reden: Quote verwijderd
-
Maartenschuur
- Geregistreerd lid
Ik zeg niks...
.. maar doe m maar de groeten 
-
arnemuiden
- Geregistreerd lid