saab muziek

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jor
Geregistreerd lid

saab muziek

Bericht door jor » ma 18 feb, 2013 16:42

Ik rij al een poos met een 9-3 caab waar boven de 100km een snerpend geluid ontstaat.Ik ben al bezig geweest met de paravaan en dat blijkt em toch niet te zijn.Zijn er anderen die ook zo n muziekale saab hebben ?En hebben die de remedie gevonden?Onder de 100 blijven is een optie,maar wel lastig :? Het geluid laat zich wat moeilijk omschrijven maar als kind weet ik nog dat je met een kam en een vloeitje en je stem zo n soort herrie kon produceren.Als iemand antwoordt heeft ,heeeeel graag.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: saab muziek

Bericht door johnb52 » ma 18 feb, 2013 18:05

Wellicht dat de voorruit er niet goed in zit?

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » ma 18 feb, 2013 20:50

Bedankt John.Ik zal daar op controleren maar ik heb het idee dat het wat lager zit.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » vr 01 mar, 2013 12:53

Onder je paravaan zit de kunststof kap over je ruitenwisser motor e.d.
Die valt op je voorruit in een soort gootje (op de kop zit) Zit dat over de gehele lengte wel goed?

Dan kijk gelijk ook even of je rubber strips wel goed zitten (iets dieper onder de kap van af de voorruit gezien..) zit die niet goed kan je rare werveling van lucht onder je kap krijgen..
Dan is mij opgevallen dat de spiegels ook wel eens fluitjes kunnen maken. met name op de naad tussen voor en achter zijde van de spiegel... zeker als deze niet goed in elkaar gezet is om een of andere reden...

Lastig zoeken hoor... Succes!

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 01 mar, 2013 14:04

Ook bedankt voor jouw reactie CP.Ik heb ff de door jou genoemde items gecheckt en het zit behoorlijk stevig tegen de ruit aan.Ik ga nog testen hoe het zonder die strip wel of niet goed is en dan verzin ik er wel wat op bv door een tapetje op de ruit aan te brengen om de eventuele ruimte te veranderen.Het geluid is wel zoiets wat daar in de buurt ontstaat.

Plaats reactie