Ik heb gisteren al rijdend mijn kap open gedaan. Halverwege bleef hij echter haken toen ik kennelijk te hard reed voor het systeem. Sindsdien blijft hij steeds weer terug gaan op " manual operation only" Wanneer ik de sleutel langer dan 30 seconden uit het contactslot haal lukt het soms wel weer om hem dicht te krijgen. De volgende keer echter kreeg ik dezelfde melding weer. Volgens het systeem zijn er obstacles in the trunk die ik moet verwijderen. Niets te zien! Hoe kan ik de software eenvoudig resetten zodat het systeem weer normaal werkt? Ik heb een 2008 cabrio.
Dank!
Joost
reset kap software
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Re: reset kap software
Hey Joost... Ik heb je post iets opgeknipt...Haagcaab schreef:Ik heb gisteren al rijdend mijn kap open gedaan. .......//.......Volgens het systeem zijn er obstacles in the trunk die ik moet verwijderen.
De oorzaak is bekend, maar je ziet geen "obstacles" ... Zou het kunnen zijn dat de boel een beetje krom is? Een microswitch de geest heeft gegeven? iets dergelijks..
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
vreemdgenoeg heb ik de auto gestopt, sleutel uit het slot gedaan maar medling bleef na starten. Daarna langere tijd sleutel uit slot en auto op slot(na kap handmatig dicht te hebben gedrukt,(eng)) waarna de kap bij het starten wel weer met de schakelaar dicht wilde en het geruststellende piepje te horen was....
Dus probleem verholpen maar waardoor het nu kwam? feit is dat de melding"remove obstacles", niet een juiste was...
Dank!
Joost
Dus probleem verholpen maar waardoor het nu kwam? feit is dat de melding"remove obstacles", niet een juiste was...
Dank!
Joost
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Heb je inmiddels de kap alweer open en dicht gehad / gedaan?
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
inderdaad. na nachtje overdenken(saab dan) doet hij het weer. ben wel een beetje huiverig om deze al ridjend open te gooien. Moet kunnen tot 30 miles/hour. Verder kwam ik erachter dat ik de kap tot -5 open kan doen!Chilly-Pepper schreef:Heb je inmiddels de kap alweer open en dicht gehad / gedaan?
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Haagcaab schreef:inderdaad. na nachtje overdenken(saab dan) doet hij het weer. ben wel een beetje huiverig om deze al ridjend open te gooien. Moet kunnen tot 30 miles/hour. Verder kwam ik erachter dat ik de kap tot -5 open kan doen!Chilly-Pepper schreef:Heb je inmiddels de kap alweer open en dicht gehad / gedaan?
Ik doe hem nevernooit rijdend open... bij 5 km pu gaat hij niet verder open en moet ik hem alsnog stil zetten...
Reken maar eens uit hoeveel kracht er op je kap komt te staan per M2 bij 30 km pu... niet schrikken!...dat is gewoon niet gezond voor je frame e.d.
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
Ligt er een beetje aan welk model je hebt. Mijn eerste ng 900 was crap met die electronische kap. de latere 93 uit 99 was een stuk beter en deze huidige kap(2008) heb ik eigenlijk nooit enig probleem mee gehad. Ik moet ook zeggen dat er hier in washington dc geen dag voorbij gaat dat ik hem niet open rij.. Dan is het wel lekker als ik bij een regenbui hem al rijdend kan sluiten....Chilly-Pepper schreef:Haagcaab schreef:inderdaad. na nachtje overdenken(saab dan) doet hij het weer. ben wel een beetje huiverig om deze al ridjend open te gooien. Moet kunnen tot 30 miles/hour. Verder kwam ik erachter dat ik de kap tot -5 open kan doen!Chilly-Pepper schreef:Heb je inmiddels de kap alweer open en dicht gehad / gedaan?
Ik doe hem nevernooit rijdend open... bij 5 km pu gaat hij niet verder open en moet ik hem alsnog stil zetten...
Reken maar eens uit hoeveel kracht er op je kap komt te staan per M2 bij 30 km pu... niet schrikken!...dat is gewoon niet gezond voor je frame e.d.