windscherm achterste hoofsteunen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
900 turbo S
Geregistreerd lid

windscherm achterste hoofsteunen

Bericht door 900 turbo S » zo 17 mar, 2013 13:50

Ik heb een 900 classic caab van '93 en was benieuwd of er ook after market windschermen zijn die je kan bevestigen aan/tussen de achterste hoofsteunen of dat er iemand is die dit idee heeft uitgewerkt. Mijn theorie is dat het dan minder waait op de achterbank zodat ik ook mijn kinderen kan meenemen op de achterbank wanneer de kap open is. die kinderen zijn nu 2,5 en 1,5. Ben anders bang dat ze nogal verkouden gaan worden van de wind die er anders rondwaait......

Gr.
Marnix

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Re: windscherm achterste hoofsteunen

Bericht door H.Geertsema » zo 17 mar, 2013 14:52

ik ben er van overtuigd dat het kan en dat het een stuk scheelt.
Wanneer je een opgeklapt scherm (of alleen het bovengedeelte) tegen de achterste hoofdsteunen bevestigd met behulp van stevige tieraps en netjes wegwerkt zal het een stuk minder waaien achterin. Mocht het optisch niet goed zitten dan bevestig je het scherm achter de achterste hoofdsteunen.

Ik heb zelf een SL-windscherm in mijn Saab zitten en dat werkt perfect!
Kap kan gewoon open en dicht met geopend windscherm :shock:.

Ocin1979
Geregistreerd lid

Bericht door Ocin1979 » zo 17 mar, 2013 15:22

Achterin bevestigen met trekbandjes lijkt me nogal een gedoe. Elke keer als de kap open of dicht moet, moet je ze dan weer loshalen.

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » zo 17 mar, 2013 15:40

zo lekker als origineel wordt het toch nooit, maar wist je dat je trekbandjes met een schroevendraaier zo weer open hebt?
Wanneer je het een beetje hebt uitgevogeld kun je ook overstappen naar (op maat geknipte) riempjes :lol:.

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » zo 17 mar, 2013 23:25

Bedankt voor de reactie. wellicht domme vraag maar bedoelt u een windscherm van een Mercedes SL of is SL een bepaald merk ?

Mvg.
Marnix

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » wo 20 mar, 2013 20:02

Het scherm is van een Mercedes SL type R129 (1989-1999).
Merk scherm is: Oris.

Inderdaad een vrij domme vraag, maarja ik neem aan dat je het nu niet meer vergeet :wink:.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 21 mar, 2013 11:50

Dit scherm achter de hoofdsteunen van de voorstoelen of de achterbank? http://www.ebay.com/itm/Mercedes-SL500- ... 3f1878b110" onclick="window.open(this.href);return false;

is tegenwoordig Bosal-Oris: http://retailers.bosal-oris.com/customi ... ctors.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Had dit ook nog gevonden, zou wellicht ook toe te passen kunnen zijn: http://www.windblox.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie