Waar op te letten bij aankoop

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Robertl
Geregistreerd lid

Waar op te letten bij aankoop

Bericht door Robertl » za 09 mar, 2013 16:03

Beste Carbrio rijders,

ik ben geinteresseerd in deze auto: http://auto.autoscout24.nl/Saab-9-3-Cab ... -220720524" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb de auto gezien en ziet er prima uit. De auto is geimporteerd uit Duitsland en voordat ik in onderhandeling ga, zou ik graag willen weten, waarop te letten. Zijn er bepaalde zwakheden of attentiepunten die dit model heeft. Zijn er bepaalde vragen die jullie op basis van de advertentie te binnen schieten? Bedankt alvast voor de hulp.

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Waar op te letten bij aankoop

Bericht door carlsson » zo 10 mar, 2013 17:26

Knap een N.A.P. rapport bij een geimporteerde auto.
Bekend probleem is het lekkende expansievaatje van het koelsysteem, werd vroeger onder garantie vervangen, maar garantie dat is bij Saab al langer niet meer aan de orde.
Ook altijd de dikte van de laklagen laten controleren, want in die internationale autohandel wordt er ook graag met schadeauto's geschoven.

N1colette
Geregistreerd lid

Bericht door N1colette » zo 10 mar, 2013 17:33

Let op krakende rubbers bij wielophanging voor

erik99
Geregistreerd lid

Bericht door erik99 » zo 10 mar, 2013 18:56

Als alle gegevens kloppen kan er weinig mis mee zijn met een auto met die km.stand en bouwjaar.
Maar controleer, of laat controleren, of je geen schadeauto koopt. Volgens mij is dat je enige risico.

Robertl
Geregistreerd lid

Bericht door Robertl » ma 11 mar, 2013 10:18

Bedankt, ik geloof dat ik weer een stuk wijzer ben en ik denk dat je gelijk hebt. Het enige risico is m.i. dat het een schadeauto is. Als ik het kenteken invoer op de Autoweek site dan zie ik dat er een BPM bedrag is geregistreerd dat veel te laag is voor deze auto. Ik heb de BPM zelf nog een keer berekend op dezelfde site en uitgaande van begin 2012 (periode dat geimporteerd) had het restBPM bedrag ongeveer 10.000 euro moeten zijn.
Ik moet het nog even checken, maar ik kan me zo voorstellen dat de BPM lager is als je een schade auto importeert.

erik99
Geregistreerd lid

Bericht door erik99 » ma 11 mar, 2013 14:00

Klopt.
Reparatiekosten worden verrekend met de waarde van de auto waardoor de BPM lager uitkomt.
Maar wat ook gebeurt is dat alle opties eraf gehaald worden waardoor de waarde van de auto daalt en dus de BPM daalt en na invoer worden die opties weer erop gemonteerd. Dan kan ook.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 11 mar, 2013 20:01

Dat kost bij een Aero meer dan het opleverd, een echt kale Aero zie je ook niet vaak, wat dat is niet voor niet het topmodel.
Deze variant heeft zeker met een V6 motor meestal een automaat, maar die Aero in de advertentie heeft een handbak, die is dus standaard wat goedkoper.

Robertl
Geregistreerd lid

Bericht door Robertl » vr 29 mar, 2013 23:59

Ik heb het toch maar gedaan. Lang onderhandeld en de auto laten keuren. Specifiek op eventuele schades aan chassis, lakdikte, etc. Perfect rapport van de ANWB en een mooie prijs bedongen. Vanavond vanuit Best naar Nootdorp gereden, dicht vanwege de kou en sneeuw, maar met een grote grijns op mijn gezicht :) :D Vanaf vandaag ben ik - naast het 9-5 forum - ook actief op het Cabrio forum. Laat de zon maar komen!

Plaats reactie