Bijna een Saab cabrio maar toch maar niet

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
niels40+
Geregistreerd lid

Bijna een Saab cabrio maar toch maar niet

Bericht door niels40+ » ma 10 jun, 2013 20:07

Afgelopen week lid hier geworden, want wil een Saab cabrio kopen. Dank voor alle goede informatie! Heb ik heel veel aan. Vandaag ook naar een potentiele auto gekeken, in het Brabantse land
2002, 2.0t liniea automaat, 58.000 aantoonbare kilometers, twee eigenaar. Gewapend met alle informatie de car bekeken en gereden.
Zag er strak uit maar...
- geen modificatie mod 6 doorgevoerd
- verkoper garage, was slecht doorvoerhaven voor de auto die hij in opdracht van klant verkocht, dus niet veel informatie te halen
- bij proefrit begon direct met motormanagement lampje te branden
- en heel opvallend: de auto 'bonkte' op de weg, ook op glas asfalt. Alsof de wielen vierkant waren
- flink barst in voorruit

Reactie garage:
- 'deze auto is oke, vertrouw me. Het bonken op de weg hoort nu eenmaal bij een cabrio met 'los' dak: komt door het gemis in stijfheid.

Voor mij was toen al wel de lol er vanaf... Dus geen zaken gedaan...

Mijn vraag aan jullie kenners en liefhebbers is:
- bonken saab cabrio's altijd op de weg en hoort dit gewoon bij het type auto? Dus het is niet anders
- ik heb veel gelezen over SB en mod 6. Bij deze auto is het niet doorgevoerd: dus begin er niet aan?

Oh ja: wel liefhebber, maar twee linkerhanden ;)

Alvast bedankt!

baas 2.3
Geregistreerd lid

Re: Bijna een Saab cabrio maar toch maar niet

Bericht door baas 2.3 » ma 10 jun, 2013 20:31

hmmm verdacht , met die kilometerstand alleen maar korte stukken gemaakts wss.
dus veel kans op BS (olie niet warm en dergelijke)

vooruit kost bij carglass 1350 euro, en bij een klein glasboertje 329 (verschil weet ik niet waardoor dit komt)

bonken is niet normaal, wel vind ik persoonlijk een originele cabrio behoorlijk dweilachtig, maar daar zijn enkele prima oplossingen voor te vinden op dit forum.
zoals verstevigingen. (steering brace)

succes met de zoektocht verder ...

gr swen

bart1963
Geregistreerd lid

Re: Bijna een Saab cabrio maar toch maar niet

Bericht door bart1963 » ma 10 jun, 2013 22:55

Bonken? Nooit gemerkt.
Lekker laten staan en rustig rondkijken

Is het DEZE ?
11 jaar oud en 58.000km klinkt onwaarschijnlijk (wat is aantoonbaar?? Een boekje?) laat altijd NAP nagaan... en dat kan niet want het is een importauto.
Volgens Zomoto 3 eigenaren, huidige eigenaar/garage heeft hem al 9mnd te koop staan

Deze 2 staan bij de off. dealer incl. NAP http://www.autotrack.nl/tweedehands/ver ... 9/10046946" onclick="window.open(this.href);return false; GA gewoon eens rijden en vergelijk met je eerste ervaring

Plaats reactie