check engine lampje!!
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Re: check engine lampje!!
Is het luchtfilter wel eens vervangen? Als dat dicht zit krijg je een verkeerd mengsel. Tis simpel gesteld maar ook simpel na te kijken he?
-
jovamu
- Geregistreerd lid
Het betekent dus, als ik alles zo lees dat het weinig te maken heeft met problemen in de motor, dan wel met meldingen over kathalysators en lambdasondes.
Verder merk ik dat veel forumleden zich blijkbaar weinig van dat lampje aantrekken. sterker nog: ik lees, dat iemand het reset en de motor draait aanmerkelijk slechter, totdat het lampje weer gaat branden
. Hier lijkt me weer zo'n typisch Saab euvel te ontstaan
. iedereen kent de problemen met de tractioncontrol units jaren geleden. zelfs de nodige saabgarages wisten zich geen raad hoe die problemen op te lossen, zo ingewikkeld was dat systeem
. Het lijkt me het beste om gewoon dat lampje te negeren, zeker als er geen vreemde geluiden of andere problemen merkbaar zijn, de juiste olie erin zit (0W40)en de carterventilatie op orde is (mod6). Morgen rijden we lekker naar Epernay in frankrijk. brandend engine lampje of niet.
gr.
jovamu
Verder merk ik dat veel forumleden zich blijkbaar weinig van dat lampje aantrekken. sterker nog: ik lees, dat iemand het reset en de motor draait aanmerkelijk slechter, totdat het lampje weer gaat branden
gr.
jovamu
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
succes en een fijna vakantie.
enigste probleem als er nu verder iets kaduuk gaat je hier geen melding van zal krijgen.
bij die 2.0i motoren bradn idd om d ehaverklap dat lampje , maar nij een T7 is het meestal toch een ander verhaal.
maar goed fijne vakantie en een behouden reis
gr swen
enigste probleem als er nu verder iets kaduuk gaat je hier geen melding van zal krijgen.
bij die 2.0i motoren bradn idd om d ehaverklap dat lampje , maar nij een T7 is het meestal toch een ander verhaal.
maar goed fijne vakantie en een behouden reis
gr swen
-
jovamu
- Geregistreerd lid
prima vakantie gehad en de saab heeft prima voldaan, met brandend check engine lampje. Ben goossens gebeld bij terugkomst, want de kap vertoont kuren bij openen en sluiten. nog even over het lampje gesproken. waarschijnlijk een minder goed functionerende kath. morgen wordt naar de cabriokap gekeken, kunnen we ook verder praten over check engine......
gr.
jovamu

gr.
jovamu
-
jellevanschelle
- Geregistreerd lid
Ik heb in mijn cabrio ook zo'n lampje dat een willekeurig leven leidt...dus ik blijf dit met volgen.
-
jovamu
- Geregistreerd lid
Vrijdag heb ik de saab opgehaald na een reparatie aan de hydrauliek van de kap. t/m gisteren was het lampje weer uit. gisteren excellium getankt langs de autoweg en...... een tijdje later brandt het kreng dus weer.
misschien zo'n obd app. aanschaffen voor ong. 40 euro?
jovamu
misschien zo'n obd app. aanschaffen voor ong. 40 euro?
jovamu
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
als je geen verschil in prestaties merkt, zou ik er mijn rijplezier niet door laten vergallen, als ik jou was.
wat ik in mijn vakantie gemerkt heb is dat het lampje al een hele tijd uit is, nadat ik noodgedwongen (door lege LPG-tank en ontbreken van LPG-pompen in de buurt) een stuk op benzine heb gereden.
wat ik in mijn vakantie gemerkt heb is dat het lampje al een hele tijd uit is, nadat ik noodgedwongen (door lege LPG-tank en ontbreken van LPG-pompen in de buurt) een stuk op benzine heb gereden.
-
Descendent
- Donateur (2x)

Ik zou me dr niet druk om maken;'mijn lampje is net ff weer (tijdelijk) uit, zal binnenkort wel weer aangaan.jovamu schreef:Vrijdag heb ik de saab opgehaald na een reparatie aan de hydrauliek van de kap. t/m gisteren was het lampje weer uit. gisteren excellium getankt langs de autoweg en...... een tijdje later brandt het kreng dus weer.
misschien zo'n obd app. aanschaffen voor ong. 40 euro?![]()
jovamu
Als je in de buurt van Zwol woont kan ik m wel een x uitlezen voor je; obd scannertje ooit gekocht voor weinig, maar kan m nu ff niet vinden meer voor dat geld.
Goede (en goedkoopste is deze: http://www.ebay.com/itm/U380-OBD-II-EOB ... 5939639%26" onclick="window.open(this.href);return false;)
suc6
-
jovamu
- Geregistreerd lid
HJelaas woon ik niet in de buurt van Zwolle. Maastricht is toch net iets te ver om even bij je langs te komen. Ik ga eens op zoek naar zo'n OBD? ding. dank voor je tip.
gr.
jovamu
gr.
jovamu